Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2008

Διαμαρτυρόμαστε και απαιτούμε να ακυρωθεί η Περιφερειακή οδός Δαφνίου – Δάσους


ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ: ΣΥΖΗΤΗΣΗ

· Που οφείλονται τα σημερινά κυκλοφοριακά αδιέξοδα στην πρωτεύουσα;

· Είναι αναγκαία και αναπόφευκτη μια νέα Περιφερειακή Λεωφόρος στον Υμηττό;

· Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις της στον δασικό χώρο του Υμηττού και στον Δήμο μας;

· Για πόσο θα αντιμετωπίσει τα σημερινά προβλήματα;

· Υπάρχουν ή μπορούν να αναζητηθούν εναλλακτικές λύσεις
για τις μετακινήσεις μας, πέραν της χρήσης τoυ Ι.Χ.;

· Μπορούμε να βρούμε κοινούς τρόπους δράσης απέναντι σε αυτή τη μεγάλη καταστροφή;







ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ:

ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, 7.30 μμ
Δημαρχείο Ηλιούπολης
(αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου)
Σοφοκλή Βενιζέλου 111 - λεωφορείο 237


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΥΜΗΤΤΟΥ

ΣτΕ: Στην Ολομέλεια η συνταγματικότητα του The Mall

ΣτΕ: Στην Ολομέλεια η συνταγματικότητα του The Mall
Της ΒΑΝΑΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Αντισυνταγματικός είναι ο νόμος του 2003 που ψηφίστηκε πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τροποποίησε τα πολεοδομικά σχέδια στο Μαρούσι ανάβοντας το πράσινο φως για την ανέγερση του εμπορικού κέντρου «The Mall».
Αυτό έκριναν οι δικαστές του Ε' τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας με προεδρεύοντα τον αντιπρόεδρο Κων. Μενουδάκο, οι οποίοι παρέπεμψαν την υπόθεση στην Ολομέλεια, ζητώντας να αλλάξει τη νομολογία της, προκειμένου να μπορεί να προσβληθεί ευθέως στο δικαστήριο ένας νόμος ως αντισυνταγματικός και όχι μόνον οι πράξεις της διοίκησης που εκδίδονται σε εφαρμογή του, όπως γίνεται μέχρι σήμερα.Το ζήτημα που ετέθη, με αφορμή την κατασκευή του εμπορικού κέντρου, είναι κατά πόσον είναι συνταγματικά ανεκτό να αλλάζουν με νομοθετική πρόβλεψη τα πολεοδομικά σχέδια και να χορηγούνται οικοδομικές άδειες χωρίς να εκδίδονται υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες μπορεί να ελέγχονται από το ΣτΕ. Το «κόλπο» αυτό χρησιμοποίησε η κυβέρνηση όχι μόνο στη συγκεκριμένη περίπτωση (έγινε και στην υπόθεση εκτροπής του Αχελώου), προκειμένου να αποφύγει τον δικαστικό έλεγχο και να ξεπεράσει τον σκόπελο του ΣτΕ. Σε περίπτωση που η Ολομέλεια συνταχθεί με την άποψη του Ε' τμήματος θα αφαιρέσει από την κυβέρνηση ένα σημαντικό όπλο, καθώς θα ελέγχεται η συνταγματικότητα ειδικών νομοθετικών ρυθμίσεων που θεσπίζει μόνο και μόνο για να παραμένει, δικαστικώς, ανέλεγκτη...Η κατασκευή του «The Mall» (έκτασης 70.000 τ.μ.), που λειτούργησε ως κέντρο Τύπου στους Ολυμπιακούς Αγώνες, έγινε με τον νόμο 3207/2003, ο οποίος τροποποίησε τα πολεοδομικά σχέδια στο Μαρούσι και επέτρεψε την ανέγερση κτιρίων με μεγάλο συντελεστή δόμησης, χωρίς να προβλέπεται η έκδοση οικοδομικών αδειών. Οπως, όμως, επισημαίνουν οι δικαστές, με τον τρόπο αυτό κατά παράβαση των συνταγματικών επιταγών επιδεινώθηκαν οι όροι διαβίωσης των κατοίκων, καθώς οι χρήσεις γης «μεταβλήθηκαν επί τα χείρω» με την αύξηση του συντελεστή δόμησης και χωρίς να υπάρχει ειδικός πολεοδομικός λόγος που να επιβάλλει κάτι τέτοιο. Γι' αυτό και ζητούν από την Ολομέλεια να αποφανθεί ότι σε περιπτώσεις όπου μια διοικητική πράξη παίρνει τη μορφή νόμου, να μπορεί να ελεγχθεί από το δικαστήριο ώστε να μην υπάρχει έλλειμμα έγκαιρης και αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας των πολιτών.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 01/02/2008

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ……. ΔΑΝΕΙΚΑ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ……. ΔΑΝΕΙΚΑ
( και χωρίς … πρόγραμμα αποπληρωμής ! )

Εγκρίθηκε στις 7/2/2008 από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου και τους συμμάχους της (κ. Ραγκούσης, κ. Καλογρίδης, κα Λέκκα και κα Ιωάννου) η σύναψη δανείου 200 εκατομμυρίων ευρώ από το Δήμο Αμαρουσίου για την αναχρηματοδότηση δανείων και χρηματοδότηση νέων επενδύσεων.
Επισφραγίστηκε με αυτό τον τρόπο η χρεοκοπία της πολιτικής Τζανίκου που στο παρελθόν υποστηρίχθηκε από πολλές πλευρές, ακόμα και από μερικούς που σήμερα παρουσιάζονται τιμητές του σε όποια παράταξη και αν ανήκουν. Περιμέναμε από ορισμένους μια αυστηρή αυτοκριτική για τις επιλογές τους στο παρελθόν, κάτι που δεν έχει γίνει ακόμα. Περιμέναμε η Δημοτική Αρχή, για την ικανοποίηση του δημόσιου αισθήματος, να είχε προχωρήσει σε συγκεκριμένες αποκαλύψεις για την κακοδιαχείριση και να μην αρκεστεί στις γενικόλογες και πλέον βαρετές, καταγγελίες. Περιμένουμε να μάθουμε επίσης, πόσο επιτέλους στοίχισαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην πόλη.
Η Διοίκηση Πατούλη υποτάχθηκε στις «αγορές» και δεν διεκδίκησε πολιτική λύση όπως έγκαιρα είχε προτείνει δημόσια η δημοτική κίνηση «ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ».
Δεν διεκδίκησε ανάληψη μέρους των χρεών από το κράτος και σύναψη δανείου ή μέρους αυτού με κρατική εγγύηση. Είχε κάθε ηθικό και πολιτικό δικαίωμα να το κάνει αφού μεγάλο μέρος των χρημάτων κατασπαταλήθηκε σε «έργα» και φιέστες κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων που έγιναν και με την ενθάρρυνση των κυβερνήσεων τόσο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. όσο και της Ν.Δ.
Αποτέλεσμα οι όροι του δανείου να είναι επαχθείς σε σχέση με αντίστοιχους που ισχύουν για τις επιχειρήσεις. Οι Μαρουσιώτες χρεώνονται μέχρι το 2033 να πληρώνουν τα σπασμένα του παρελθόντος. Στην καλύτερη περίπτωση – αν δεν αυξηθούν τα επιτόκια στο μέλλον– οι δόσεις θα φθάσουν το 2010 τα 19 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, όταν τα έσοδα του Δήμου δεν θα είναι πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ. Ο χορός των εκατομμυρίων καλά κρατεί αφού, νόμιμα βεβαίως, τα έξοδα «εξυπηρέτησης» του δανείου πέρα από τους τόκους θα είναι τουλάχιστον 500.000 ευρώ (!)
Η Δημοτική Κίνηση «ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ» είναι αντίθετη με τη σύναψη του δανείου των 50 εκατομμυρίων ευρώ για να χρηματοδοτηθεί η λεγόμενη «ανάπτυξη».
Καλλιεργείται μεθοδικά η αντίληψη ότι η ανάπτυξη πρέπει να προκύψει από δανεισμό προλειαίνοντας το έδαφος για τις Σ.Δ.Ι.Τ (Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα) που θα ακολουθήσουν.

Η ανάπτυξη πρέπει να χρηματοδοτηθεί σταδιακά από τους ίδιους πόρους του Δήμου που θα προκύψουν :

Ø Από την ορθολογική διαχείριση των οικονομικών, την κατάργηση των περισσοτέρων δημοτικών επιχειρήσεων και τον περιορισμό των υπέρογκων και περιττών δαπανών της διοίκησης
Ø Από την απόδοση από το κράτος των οφειλομένων προς την Τ.Α
Ø Από τη μη ανάληψη από το Δήμο των υποχρεώσεων που μεταβιβάζει η κεντρική διοίκηση χωρίς να μεταβιβάζονται τα απαραίτητα κονδύλια

Η Διοίκηση του Δήμου προχωρά στο δανεισμό χωρίς ουσιαστική χρηματοοικονομική μελέτη. Δεν έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του Δήμου.
Από τη μια μεριά ισχυρίζεται πως δεν διαθέτει το απαραίτητο επιστημονικό και τεχνικό δυναμικό για τη διεκπεραίωση των τρεχουσών υποθέσεων του Δήμου, και από την άλλη δανείζεται 50 εκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις.
Είναι φανερό πως ούτε θα μπορέσει να διαχειριστεί ούτε και γνωρίζει ακριβώς πως θα μπορέσει να ξεπληρώσει. Εφαρμόζει δηλαδή, την ίδια ακριβώς πολιτική της διοίκησης Τζανίκου που οδήγησε στα σημερινά χάλια.
Θέλουμε να υπενθυμίσουμε στον κύριο Δήμαρχο πως ο δρόμος προς την κόλαση περνά μέσα από τις καλύτερες προθέσεις. Η πόλη δεν αντέχει ακόμη μια αποτυχία . Φτάνουν πια τα επικοινωνιακά παιχνίδια με τις προσδοκίες των πολιτών. ΜΑ

ΣΩΣΤΕ ΤΑ ΞΕΝΙΑ

ΣΩΣΤΕ ΤΑ ΞΕΝΙΑ
Υπογράψτε ηλεκτρονικά την έκκληση του ΣΑΔΑΣ-Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων ακόμη κιʼ αν δεν είστε αρχιτέκτονες… στη διεύθυνση
http://www.sadas-pea.gr/xenia_petition.htm

Λίγα λόγια…
Το πρόγραμμα των τεχνικών υπηρεσιών του ΕΟΤ για τη μελέτη και ανέγερση των Ξενία, που ξεκίνησε το 1950 από τον Χ.Σφαέλλο έμελλε να εξελιχθεί την περίοδο 1957-1967 σε πραγματικό εργαστήριο αρχιτεκτονικής σκέψης, με τον αρχιτέκτονα Άρη Κωνσταντινίδη, προϊστάμενο της Υπηρεσίας Μελετών και με άξιους συνεργάτες σημαντικούς αρχιτέκτονες της εποχής. Με βάση ένα στερεό και ουσιαστικό θεωρητικό υπόβαθρο, όπως αυτό παρουσιάζεται στα κείμενα του Άρη Κωνσταντινίδη, κατά το σχεδιασμό επιδιώκεται η επιλογή του κατάλληλου χώρου και προσανατολισμού, η ένταξη στο τοπίο, η σχέση του εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, η απλότητα και σαφήνεια της μορφής, η ειλικρίνεια στη χρήση των υλικών, η τυποποίηση στην κατασκευή, αλλά και η ένταξη των μονάδων αυτών στη ζωή του κάθε τόπου. Το εγχείρημα έδωσε μία από τις σημαντικότερες ενότητες δημοσίων κτιρίων μεταπολεμικά σχεδιασμένων υπό μια συνολική αρχιτεκτονική θεώρηση. Τα Ξενία αποτελούν σήμερα σημείο αναφοράς για τους Έλληνες και ξένους αρχιτέκτονες ως μία σύγχρονη, καθαρή και ειλικρινή αρχιτεκτονική έκφραση, που με συνέπεια ερμήνευσε τις αρχές του μοντέρνου κινήματος μέσα από ένα κώδικα πολιτισμικής εντοπιότητας.
ΞΕΝΙΑ ΞΑΝΑ
Tα Ξενία, αποτέλεσμα ενός σπουδαίου εγχειρήματος συνολικής ποιοτικής αρχιτεκτονικής προσέγγισης, τελούν σήμερα υπό καθεστώς σοβαρής απειλής. Η κατεδάφιση, απαξίωση και εγκατάλειψη, αλλά και η κακοποίηση από σύγχρονες ανεξέλεγκτες παρεμβάσεις της συγκεκριμένης κτιριακής υποδομής του ΕΟΤ έχει από καιρό προκαλέσει αντιδράσεις της ελληνικής και ξένης αρχιτεκτονικής κοινότητας. Ο ΣΑΔΑΣ- Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε εγρήγορση στέλνοντας πλήθος εγγράφων στους αρμόδιους φορείς, δυστυχώς χωρίς ανταπόκριση.
Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων έχει επεξεργαστεί το θέμα και έχει πάρει συγκεκριμένη θέση για την άμεση προστασία και ανάδειξη των Ξενία. Η απόφασή του με τίτλο «Χαρακτηρισμός και αποκατάσταση των κτιριακών έργων του ΕΟΤ – Σύσταση Δικτύου Ξενία», προτείνει το χαρακτηρισμό των πιο αξιόλογων Ξενία ως διατηρητέων μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο τους, ώστε οι μονάδες αυτές αφού συντηρηθούν με βάση τα αρχικά σχέδια και οργανωθούν κατάλληλα να αποτελέσουν ένα δίκτυο τουριστικής υποδομής υψηλής αρχιτεκτονικής αξίας.
Μετά και τις κατεδαφίσεις των Ξενία Ηρακλείου και Ιωαννίνων και τη συνεχιζόμενη κακοποίηση και εγκατάλειψη των υπολοίπων, η υπόθεση της προστασίας, ανάδειξης και διατήρησής τους είναι κρίσιμη και πιο επίκαιρη από ποτέ. Στα πλαίσια της ευαισθητοποίησης των αρχών και ανάσχεσης των καταστροφικών πρακτικών, που ακολουθούνται τα τελευταία χρόνια και με στόχο την υλοποίηση της παραπάνω πρότασης, ο ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ κάνει έκκληση δήλωσης συμπαράστασης με τη συλλογή υπογραφών.
Έχουμε χρέος να προστατεύουμε την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά και να την παραδίδουμε ακέραιη στις επόμενες γενιές.
ΣΑΔΑΣ-Πανελλήνια Ένωση ΑρχιτεκτόνωνΒρυσακίου 15 & Κλάδου, Αθήνα, 210 3215146-7, e-mail: info@sadas-pea.gr

ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΣΥΜΒΑΣΗ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΕ ΠΑΟ

Επιτροπή Πολιτών για την Διάσωση του Ελαιώνα
Ελασιδών 21 - Ρουφ - Αθήνα
Τηλ.: 210. 3459882 e-mail: elaionas@yahoo.gr, http://elaionas.wordpress.com
Αθήνα 13-02-2008
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΣΥΜΒΑΣΗ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΕ ΠΑΟ
Ασύλληπτη ζημιά για το δημόσιο συμφέρον

Έκτακτη συνέντευξη τύπου
Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου στο Δικηγορικό Σύλλογο ώρα 1μμ

Τα όσα μέχρι σήμερα έχουμε καταγγείλει ωχριούν μπροστά στα προβλεπόμενα από τη νέα σύμβαση μεταξύ Δήμου Αθηναίων και ΠΑΕ ΠΑΟ, που η Δημοτική Αρχή θα φέρει προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο της 18.02.2007.
Η ΠΑΕ ΠΑΟ, αναλαμβάνοντας την κατασκευή του γηπέδου,
Ø Προσπορίζεται εντελώς αδικαιολόγητα χώρο 97 στρεμμάτων, όταν η ζώνη του γηπέδου είναι περίπου 40 στρέμματα
Ø και απαλλάσσεται μισθωμάτων συνολικού ύψους 192,5 εκατ ευρώ και μάλιστα για 35 χρόνια, όταν το κόστος κατασκευής του γηπέδου ανέρχεται σε 80 εκατ ευρώ (περιλαμβανομένων των τόκων της χρηματοδότησης) σύμφωνα με το υπογεγραμμένο μνημόνιο (μεταξύ ΠΑΕ ΠΑΟ και Δήμου Αθηναίων)
Δηλαδή η ΠΑΕ ΠΑΟ όχι μόνον πληρώνεται για την κατασκευή του γηπέδου αλλά βγάζει και κέρδος άνω των 100 εκατ ευρώ !!!
Αποδεικνύεται πόσο μεγάλο ψέμα είναι ότι το γήπεδο το πληρώνει η ΠΑΕ ΠΑΟ.

Την ίδια ώρα ο Δήμος Αθηναίων πρόκειται να υποστεί τεράστια οικονομική αφαίμαξη:
Ø θα εισπράξει από την ΠΑΕ ΠΑΟ επί 37 έτη ΜΟΝΟΝ 2 εκατ ευρώ συνολικά (καθώς από τη Σύμβαση παρέχεται η δυνατότητα στην ΠΑΕ ΠΑΟ να πληρώνει ΜΟΝΟΝ το ελάχιστο εγγυημένο μίσθωμα των 50.000 ευρώ ετησίως)
Ø θα πληρώνει όμως στον «ερασιτέχνη» ΠΑΟ ποσό 600.000 ευρώ ετησίως με 4,5% ετήσια προσαύξηση, δηλαδή συνολικά περί τα 59,5 εκατ ευρώ, και αν ληφθούν υπόψη οι τόκοι άνω των 72 εκατ ευρώ. Και μάλιστα με πρόσχημα τα ανύπαρκτα δικαιώματα του «ερασιτέχνη» ΠΑΟ στη Λεωφ Αλεξάνδρας
Ø θα πληρώσει επίσης την αξία της γής, 20,3 εκατ ευρώ και μαζί με τους τόκους άνω των 34 εκατ ευρώ
Δηλαδή ο Δήμος Αθηναίων θα υποστεί συνολική ζημία για τα επόμενα 37 χρόνια άνω των 106 εκατ ευρώ !!!

Ο Δήμος δεν έχει καμμιά δουλειά να παριστάνει τον επιχειρηματία φτιάχνοντας γήπεδα, κάνοντας πλουσιότερους του πλούσιους και φορτώνοντας βάρη (περιβαλλοντικά, οικονομικά, κοινωνικά) στο λαό. Αντίθετα οφείλει να φτιάξει πράσινους πνεύμονες, που από το 1995 έχουν θεσμοθετηθεί στον Ελαιώνα.
Αποδεικνύεται μέγα ψέμα ότι δήθεν δεν έχουν λεφτά για πάρκα υψηλού πρασίνου.

Η Επιτροπή καλεί σε τους πολίτες της Αθήνας με τη δράση τους να αποτρέψουν αυτήν την ασύλληπτη επιδρομή κατά του περιβάλλοντος και κατά του δημοσίου συμφέροντος.
Η καταστροφή της Πάρνηθας δεν επιτρέπει κανέναν εφησυχασμό
Ο Ελαιώνας δεν θα γίνει τσιμεντώνας
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2008

Διαμαρτυρόμαστε και απαιτούμε να ακυρωθεί η Περιφερειακή οδός

Διαμαρτυρόμαστε και απαιτούμε να ακυρωθεί η Περιφερειακή οδός
Δαφνίου – Δάσους
Δενδροφυτεύουμε και Φροντίζουμε το πράσινο

Στο Δημοτικό Συμβούλιο του Χαϊδαρίου στις 14/01/08 ύστερα από εισήγηση συλλογικών φορέων και κατοίκων του Χαϊδαρίου, συζητήθηκε το έργο
«Περιφερειακή οδός Δάσους Χαϊδαρίου-Δαφνίου».
Αίτημα των κατοίκων ήταν να ακυρωθεί το έργο και να μην γίνει καμία παρέμβαση στο Ποικίλο όρος. Το αίτημα αυτό συνοδεύτηκε και από 2000 υπογραφές των κατοίκων του Χαϊδαρίου.
Ο Δήμαρχος του Χαϊδαρίου πρότεινε τροποποιήσεις στην επωνυμία και στην εκτέλεση του έργου, κάτι που έγινε αποδεκτό από την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου εκτός της παράταξης του κ.Μ.Σελέκου και του εκπρόσωπου της παράταξης Πολίτες σε Δράση κ.Δ.Βίτσα.
Απορία όλων προξενεί το γεγονός πώς είναι δυνατόν να προχωρούν στην υλοποίηση ενός έργου, που όλοι χαρακτήρισαν «μη ωφέλιμο». Επίσης απορία προξενεί και το γεγονός ότι προβάλλεται ως κεντρικό επιχείρημα πραγματοποίησης του έργου η αδυναμία να μεταφερθούν τα κονδύλια της ΕΕ σε άλλο έργο, τη στιγμή που αυτό έχει γίνει επανειλημμένα στο παρελθόν.
Οι τροποποιήσεις που πρότεινε ο Δήμαρχος δεν καθησυχάζουν τις ανησυχίες των κατοίκων για μελλοντικές παρεμβάσεις που θα έχουν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω ‘αξιοποίηση’ του εναπομείναντος Ποικίλου από μεγάλα και μικρά συμφέροντα.

Η δενδροφύτευση, η εγκατάσταση πυροσβεστικών κρουνών και δεξαμενών νερού, ο καθαρισμός και η φύλαξη του δάσους είναι τα μόνα έργα που πρέπει να γίνουν και για αυτά θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε.

Το Ποικίλο Όρος δέχεται μεγάλες πιέσεις και οχλήσεις που απειλούν τον χαρακτήρα του ως βουνού και μειώνουν τη δασική του έκταση. Αναφέρουμε ενδεικτικά την κοπή χιλιάδων δένδρων για τη διάνοιξη της σιδηροδρομικής γραμμής Ικονίου – Ασπροπύργου και της Λεωφόρου Αιγάλεω – Αττικής Οδού (πάνω από τη Λίμνη Κουμουνδούρου), τις παράλογες διεκδικήσεις της Μονής Κλειστών και του Μητροπολιτικού Ναού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, την παράνομη βόσκηση.
Η διάσωση του περιβάλλοντος αποτελεί για όλους μας «έργο» αδιαπραγμάτευτο.

Σε ένδειξη διαμαρτυρίας σας καλούμε όλους την Κυριακή 17/02/08 και ώρα 11:00 το πρωί στην περιοχή του Δαφνίου για να φυτέψουμε δένδρα, να καθαρίσουμε και να φροντίσουμε τα ήδη υπάρχοντα δέντρα, και να δείξουμε έμπρακτα την αντίθεσή μας στην εκτέλεση του έργου.

Καλούμε όλες τις Δημοτικές παρατάξεις, κάθε φορέα, σύλλογο, κάτοικο του Δαφνίου, του Χαϊδαρίου και της Δυτικής Αθήνας να πάρει μέρος στη δενδροφύτευση και τη φροντίδα του χώρου και να υποστηρίξει έμπρακτα την προσπάθειά μας.

Οι Σύλλογοι-Φορείς του Χαϊδαρίου :
Εξωραϊστικός, Πολιτιστικός, Περιβαλλοντικός Σύλλογος Δαφνίου Χαϊδαρίου «ΔΑΦΝΑΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ»
Διαρκής Κίνηση για την υπεράσπιση των δασών και αλσών του Χαϊδαρίου (xaidari.blogspot.com)
Εξωραϊστικός Σύλλογος «ΑΦΑΙΑ» Σκαραμαγκά
Οικολογικός Πολιτιστικός Σύλλογος Χαϊδαρίου ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ (xpolis.blogspot.com)

ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΥΜΗΤΤΟΥ

ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΥΜΗΤΤΟΥ

Αν και σε πολλούς το ζήτημα της επέκτασης της Περιφερειακής Υμηττού αποτελεί κάτι που έχουμε λίγο-πολύ ακούσει, στον περισσότερο κόσμο εξακολουθεί να υφίσταται μια θολή εικόνα γύρω από το ποιους θα αφορά, πώς θα αλλάξει την καθημερινότητα στην πόλη, πόσο τελικά θα επηρεάσει τον καθένα από εμάς. Ο νέος αυτός δρόμος ουσιαστικά αποτελεί ένα έργο το οποίο θα έρθει να αναμορφώσει συνολικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής. Ουσιαστικά θα ξεκινά από εκεί που τελειώνει η Περιφερειακή Υμηττού (Αττική Οδός) και περνώντας πάνω (ή και δίπλα από τις κατοικημένες περιοχές του Υμηττού) θα φτάνει μέχρι την Γλυφάδα ενώ θα καταλήγει στην ευρύτερη περιοχή των Μεσογείων και το νέο Αεροδρόμιο. Με βάση τα παραπάνω διαμορφώνεται μια νέα πραγματικότητα τόσο στην Ηλιούπολη όσο και στους όμορους δήμους η οποία μικρή σχέση έχει μ’αυτό που βιώνουμε σήμερα. Οι επιπτώσεις ενός τέτοιου έργου αγγίζουν αρκετές πτυχές τόσο σχετικά με την διάρθρωση και την χρήση του χώρου όσο και σχετικά με την καθημερινότητα.

Καταρχήν μπαίνει το ζήτημα του Υμηττού και της χρήσης του. Από έναν χώρο ελεύθερο - ανοιχτό σε όλους του κατοίκους της περιοχής γίνεται μια υπό «οικονομική αξιοποίηση» έκταση. Ειδικότερα στις περιοχές στις οποίες ο δρόμος θα είναι επιφανειακός ουσιαστικά μιλάμε για μια μη αναστρέψιμη περιβαλλοντική καταστροφή, του φυσικού τοπίου, του οικοσυστήματος και γενικότερα αυτού που σήμερα αντιλαμβανόμαστε ως «Υμηττός». Και αυτό μετά από το περασμένο καλοκαίρι και των τεραστίων διαστάσεων περιβαλλοντικών καταστροφών στον Ελλαδικό χώρο αλλά και στο λεκανοπέδιο της Αττικής.

Σ’ένα δεύτερο επίπεδο η κατασκευή αυτού του έργου θα επιδεινώσει σ’ένα μεγάλο βαθμό τους όρους διαβίωσης μας στην πόλη. Είναι προφανές ότι η κατασκευή αυτού του αυτοκινητόδρομου δεν γίνεται για να επιλυθούν τα ήδη υπαρχοντα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στην Ηλιούπολη (βλ. Κατεχάκη -Αλιμου) γιατι ούτε οι δημοτικές αρχές ούτε οι κυβερνήσεις ποτέ ασχολήθηκαν μ’αυτά. Αυτό που ίσως δεν είναι αρκετά προφανές είναι το γεγονός ότι η κατάσταση αυτή όχι μόνο δεν θα επιλυθεί αλλά θα επιδεινωθεί στον βαθμό που ενισχύεται η κυκλοφορία του αυτοκινήτου σε βάρος της ανάπτυξης μέσων μαζικής μεταφοράς. Η εμπειρία των τελευταίων δεκαετιών δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας. Όσο περισσότερος χώρος δίνεται για την κίνηση των αυτοκινήτων, όσο περισσότεροι δρόμοι κατασκευάζονται τόσο αυξάνονται τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στις πόλεις και τα κυκλοφοριακά προβλήματα διαρκώς διογκώνονται. Ήδη για παράδειγμα οι συγκοινωνιολόγοι μιλούν για κορεσμό της Αττικής Οδού τα επόμενα δύο χρόνια. Αλλά πέρα από μια τέτοια γενική αρχή είναι αρκετά προφανές ότι η πόλη θα γίνει μαζί με τους όμορους δήμους μια από τις εισόδους πρόσβασης στον νέο δρόμο ο οποίος θα αποτελέσει οδικό άξονα – δίαυλο για ένα μεγάλο πλήθος περιοχών του λεκανοπεδίου.

Κάτι τέτοιο προφανώς και δεν θα αφήσει ανεπηρέαστη την πόλη μας. Ο κάθε αυτοκινητόδρομος απαιτεί μεγάλους οδικούς άξονες που καταλήγουν στις εισόδους και τις εξόδους του. Οι κόμβοι αυτοί που θα δημιουργηθούν (π.χ. όρια Αργυρούπολης -Ηλιουπολης) θα υποβαθμίσουν και τις ίδιες τις περιοχές και τις γειτονιές που συνορεύουν. Αργά η γρήγορα αυτοί που προπαγανδίζουν την νότια Περιφερειακή Υμηττού θα αρχίσουν να μιλάνε για διαπλατύνσεις δρόμων για να εξυπηρετείται όλη η υπερτοποκή κίνηση που θα περνά μέσα από την πόλη.Οι λόγοι που ένα τέτοιας εμβέλειας έργο βρίσκεται στα σκαριά είναι τόσο η μετατροπή του Υμηττού από μια «αχρηστη» επιχειρηματικά ζώνη σε ένα κερδοφόρο πεδίο εκμετάλευσης, όσο και η ευρύτερη ανάπτυξη επιχειρηματικών-εμπορικών δραστηριοτήτων γύρω από τον δρόμο και τον κόσμο που θα διέρχεται από αυτόν, η «αξιοποίηση» του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού με εμπορικά κέντρα-εκθεσιακούς χώρους κλπ, η επέκταση της Αθήνας στα Μεσόγεια (Παιανία, Κάντζα κλπ).

Απέναντι σε μια τέτοια πραγματικότητα οι κάτοικοι δεν μπορούν παρά να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, για να διαφυλάξουν τόσο τον Υμηττό όσο και της συνθήκες ζωής μέσα στην πόλη. Για να αναστραφεί όμως η επερχόμενη πραγματικότητα είναι απαραίτητο οι όποιες διεργασίες να εκκινούν από αυτούς που πλήττονται, που δεν είναι άλλοι από τους κατοίκους. Η εμπειρία μας από τα κινήματα έχει δείξει ότι μόνο όταν ο κόσμος αδιαμεσολάβητα διεκδικεί, τότε μόνο οικοδομούνται οι όροι νίκης. Όταν ο κάθε κάτοικος που πλήττεται δεν αναθέτει στους φορείς, τους εκπροσώπους να μιλήσουν για αυτόν, αλλά βγαίνει ο ίδιος στο προσκήνιο και διεκδικεί ,τότε μπορεί και να πετύχει πολλαπλά αποτελέσματα. Η ιστορία του ΚΥΤ και των πρόσφατων κινήσεων που αναπτύχθηκαν σε γειτονιές αυτό αποδιεκνύει. Για τον λόγο αυτό θεωρούμε απαραίτητη την συγκρότηση μιας επιτροπής κατοίκων ενάντια στον νέο δρόμο, μιας επιτροπής που θα εμπλέκει μ’έναν ισότιμο τρόπο όλους μας, και θα συντονίζει τις δράσεις μας για το ζήτημα αυτό.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΔΡΟΜΟ ( ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 18/12, ΩΡΑ 7:30 μμ)