Τρίτη, 26 Μαΐου 2009

Δελτίο Τύπου

Δελτίο Τύπου

Την Παρασκευή 29 Μαΐου δικάζονται οι πολίτες που υπερασπίστηκαν το πάρκο στα οικόπεδα ΧΡΩΠΕΙ μετά από αγωγή του Ομίλου Χαραγκιώνη

Ο Πρόεδρος και η Γραμματέας του Μορφωτικού Εκπολιτιστικού Συλλόγου Νέου Φαλήρου, πρωτεργάτες και οι δύο, του αγώνα για τα οικόπεδα ΧΡΩΠΕΙ, δικάζονται στον Πειραιά, μετά από αγωγή του Ομίλου Χαραγκιώνη. Το αδίκημα των συμπολιτών μας είναι ότι κατήγγειλαν τον Όμιλο για την επιχειρούμενη τσιμεντοποίηση του πάρκου. Το «Λιμάνι της Αγωνίας» βρίσκεται με όλες του τις δυνάμεις δίπλα στους δικαζόμενους ενεργούς πολίτες. Παλεύει μαζί τους, εδώ και χρόνια για τη δημιουργία του πάρκου υψηλού πρασίνου στα οικόπεδα ΧΡΩΠΕΙ. Καλεί τους πολίτες του Πειραιά αλλά και όσους άλλους αγωνίζονται στο Λεκανοπέδιο για τη διάσωση των ελεύθερων και πράσινων χώρων, την Παρασκευή 29 Μαίου 2009, στις 11.30 π.μ. στα δικαστήρια Πειραιά (Σκουζέ και Φίλωνος).

Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΑΤΤΙΚΗΣ
ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
ΑΧ. ΠΑΡΑΣΧΟΥ 98-100, 114 75 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ:210 64.64.282 FAX:210 64.61.296 e-mail emdydasattikis@tee.gr


Αθήνα, 25 Μαΐου 2009


Αρ.Πρωτ.: 2885 Προς: Πίνακας Αποδεκτών

Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι της Αττικής και η απαξίωση του ρόλου του Δημόσιου στην πολιτική χωροταξικού και συγκοινωνιακού σχεδιασμού

1. Το έργο «Νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής», ανακοινώθηκε από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ στα πλαίσια της αναγκαίας δημοσιοποίησης - διαβούλευσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση της αναγκαιότητάς του σε επίπεδο των κυκλοφοριακών και χωροταξικών αναγκών που εξυπηρετεί. Το έργο προωθείται από την ΕΥΔΕ Ε.Π.Α. και ΙΩΝΙΑΣ ΟΔΟΥ.
2. Το έργο ανατρέπει βασικές αρχές του θεσμοθετημένου Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (Ρ.Σ.Α – Ν.1515/85 με μικρές προσθήκες στους Νόμους 2052/92 και 2730/99). Η πρακτική αυτή (αποσπασματική προώθηση μεγάλων οδικών έργων που αλλοιώνουν τη φιλοσοφία του ολοκληρωμένου σχεδιασμού), έρχεται σε σύγκρουση με τις επιταγές του Αρ 24 του Συντάγματος, περί χωροταξίας και προστασίας του περιβάλλοντος, όχι μόνο από νομική άποψη αλλά και στο επίπεδο της πάγιας θεσμοθετημένης και ακολουθούμενης διαδικασίας που επιβάλλει ευρεία διαβούλευση και συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων στο σχεδιασμό φορέων (Υπηρεσίες ΠΕΧΩΔΕ, ΟΤΑ Α και Β βαθμού και κοινωνικοί φορείς). Υπενθυμίζουμε τον ευρύ δημόσιο διάλογο που είχε προηγηθεί για την θεσμοθέτηση του ΡΣΑ τόσο την περίοδο 1979-80, όσο και 1983-85, διάλογο στον οποίο είχαν συμμετάσχει δημιουργικά οι μηχανικοί της Δημόσιας Διοίκησης και οι ελεύθεροι επαγγελματίες μέσω των επαγγελματικών τους φορέων.
3. Βασική αρχή του ΡΣΑ στην στρατηγική θεώρηση του τομέα των μεταφορών, είναι η προώθηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και κυρίως σταθερής τροχιάς και η ολοκλήρωση του συστήματος οδικών δακτυλίων και όχι η διαιώνιση του ακτινικού οδικού συστήματος που διευκολύνει την προσέλκυση του ΙΧ αυτοκινήτου στο ήδη βεβαρημένο λεκανοπέδιο και κυρίως στις κεντρικές του περιοχές. Παράλληλα το ΡΣΑ δίνει έμφαση στην προστασία του περιαστικού πράσινου και της αγροτικής γης της Αττικής με ρητή αναφορά στο περιορισμό των οικιστικών επεκτάσεων, και στην ανάγκη οικολογικής ανασυγκρότησης της Αττικής. Το μοντέλο της οικοπεδοποίησης της πεδιάδας των Μεσογείων που εξυπηρετεί αυτό το έργο, σε συνδυασμό με τις θηριώδεις αναπτύξεις εμπορικών κέντρων γύρω από το αεροδρόμιο βρίσκεται ακριβώς στον αντίποδα αυτών των αρχών.
4. Σήμερα που το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής αλλά και η πετρελαϊκή κρίση, έχουν αναδείξει την «επικαιρότητα» του ΡΣΑ του 85, επικαιρότητα που συμπίπτει και με τις αρχές της «βιώσιμης αστικής κινητικότητας», είναι αδιανόητο το ίδιο το Υπουργείο Περιβάλλοντος να αγνοεί τα θέματα αυτά και αντί να συμβάλλει στην εφαρμογή των καινοτόμων προβλέψεων του ΡΣΑ, με την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων έργων (όπως του προαστιακού σιδηρόδρομου ως το Λαύριο) να προωθεί έργα που απλά διευκολύνουν το ΙΧ, χωρίς να εντάσσονται στην ολοκληρωμένη πολιτική του ΡΣΑ για την ανασυγκρότηση του προβληματικού αστικού ιστού του Λεκανοπεδίου.
5. Τα σημεία στα οποία το έργο έρχεται σε σύγκρουση με τις προβλέψεις του θεσμοθετημένου με βάση το ΡΣΑ σχεδιασμού είναι τα εξής:
· Στο ισχύον Ρ.Σ.Α (και τα εγκεκριμένα ΓΠΣ των Δήμων της νοτιο-δυτικής πλευράς του Υμηττού) προβλέπεται η επέκταση του υφιστάμενου Οδικού άξονα Καρέα- Αλίμου πάνω από τους Δήμους Ηλιούπολης-Αργυρούπολης και στη συνέχεια πάνω από τον Δήμο Γλυφάδας έως την Λεωφόρο Βουλιαγμένης, αλλά με έργο πολύ μικρότερης κλίμακας (δευτερεύον οδικό δίκτυο μικρότερης εμβέλειας ακόμα και από τις λεωφόρους Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος). Στα προωθούμενα από το ΥΠΕΧΩΔΕ σχέδια η διατομή του έργου είναι άλλης κλίμακας (ελεύθερη λεωφόρος, δηλαδή ένα έργο που «προσφέρεται» για ΣΔΙΤ)) και το γεγονός ότι προβλέπεται σε μεγάλο βαθμό η υπογειοποίησή του δεν σημαίνει ότι αναιρούνται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τέτοιας κλίμακας χωματουργικές επεμβάσεις στον Υμηττό, αλλά και από τις συνεπαγόμενες οδικές μετακινήσεις.
· Στο θεσμοθετημένο Ρ.Σ.Α προβλέπεται η οδική σύνδεση του χώρου του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού με τον χώρο του νέου αεροδρομίου των Μεσογείων δια μέσου σήραγγας στον Υμηττό, (προσθήκη του Ν 2730/99), με στόχο να εξυπηρετήσει τη σύνδεση των νοτίων προαστίων με το Αεροδρόμιο που σήμερα εξυπηρετούνται πλημμελώς από την λεωφ. Βάρης Κορωπίου. Στα προωθούμενα από το ΥΠΕΧΩΔΕ σχέδια, δεν εμφανίζεται αυτή η σύνδεση, αλλά κάποια άλλη, αρκετά χιλιόμετρα μακριά, σε σημείο πού δεν προβλέπεται από το Ρ.Σ.Α και συγκεκριμένα στην περιοχή Σακέτα (Βύρωνας) με κατεύθυνση προς Κορωπί αφενός και το κέντρο της Αθήνας αφετέρου. Η περιοχή που θα καταστραφεί με τον κόμβο αυτό, που είναι το δασωμένο τμήμα του αισθητικού δάσους Καισαριανής, εντάσσεται στη ζώνη προστασίας του Υμηττού, ακόμα και με το νέο προς τροποποίηση ΠΔ θεωρείται ζώνη ήπιων δραστηριοτήτων αναψυχής.
· Ανάλογοι μεγάλης κλίμακας ανισόπεδοι κόμβοι προβλέπονται νοτιότερα για τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφ. Υμηττού με το τοπικό οδικό δίκτυο των Δήμων της περιοχής, σε διαφορετικές θέσεις από τα εγκεκριμένα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΓΠΣ) των γειτονικών Δήμων
· Στο θεσμοθετημένο Ρ.Σ.Α δεν προβλέπεται κανένας νέος οδικός άξονας στην ανατολική πλευρά του Υμηττού, ενώ στα προωθούμενα από το ΥΠΕΧΩΔΕ σχέδια, εμφανίζεται ένας νέος επιφανειακός, κυρίως, αυτοκινητόδρομος μήκους 13,8 χλμ, που ξεκινά από τον υπό κατασκευή Ανισόπεδο Κόμβο Κορωπίου και φθάνει στην παραλιακή Λεωφ. Σουνίου, στην περιοχή Αγ. Μαρίνας.
6. Η ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής επισημαίνει την βαρύτατη ευθύνη που αναλαμβάνει ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ απέναντι στον αθηναϊκό λαό και τις μελλοντικές γενεές και τον καλεί να αποσύρει το μεγαλεπίβολο αυτό έργο που το μόνο που εξυπηρετεί είναι η διαιώνιση του δοκιμασμένου και αποτυχημένου μοντέλου «φτηνής ανάπτυξης» εις βάρος του περιβάλλοντος. Καλεί δε μέλη της να επισημάνουν στα πλαίσια του υπηρεσιακού τους ρόλου και θέσης την ανάγκη ριζικής αναμόρφωσης του προωθούμενου σχεδιασμού μεταφορών και να συμβάλλουν στην εφαρμογή των ορθών αρχών σχεδιασμού όπως έχουν θεσμοθετηθεί από το ΡΣΑ.

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος της ΕΜΔΥΔΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ


ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ


Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ
Κόμματα Βουλής
ΑΔΕΔΥ
ΤΕΕ & Ενημερωτικό Δελτίο ΤΕΕ
Π.Ο. ΕΜΔΥΔΑΣ
Δ.Σ.Α.
Ημερήσιος Τύπος
Παναττικό Δίκτυο
Σύλλογοι Μηχανικών
Εργοληπτικά Σωματεία

Οργανώσεις Πολιτών Παλλήνης

Οργανώσεις Πολιτών Παλλήνης
Με τη συμμετοχή και την στήριξη Πολιτικών & Κοινωνικών Φορέων

Παλλήνη, 24 ΜΑΪΟΥ 2009

Προς τους κατοίκους της Πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής
Την τετάρτη 20 Μαϊου 2009 καταφέραμε να ματαιώσουμε την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να λάβει απόφαση για το απαράδεκτο εμπορικό κέντρο στο κτήμα Καμπά.
Σας καλούμε και πάλι την
ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΜΑΪΟΥ 2009
ΩΡΑ 18:30 ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

να αποκλείσουμε εκ νέου το Δημαρχείο με στόχο την ματαίωση του Δημοτικού Συμβουλίου, για να αποτραπεί η λήψη απόφασης κατασκευής Εμπορικού Κέντρου (τερατούργημα) στο κτήμα ΚΑΜΠΑ, δίπλα στα σπίτια μας και σε απόσταση αναπνοής από τα σχολεία των παιδιών μας, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.

Δικαιούμαστε καλύτερες συνθήκες ζωής και πρέπει να παλέψουμε γ’ αυτό

ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ - ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ

Ποδηλατοπορεία για τη διάσωση του Υμηττού

H "Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση του Υμηττού"
χαιρετίζει όλους όσους συμμετέχουν στην "Ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας για την διάσωση του Υμηττού"
που πραγματοποιείται το Σάββατο 23 Μαϊου από τους "Ανατολικούς ποδηλάτες" και "Ποδηλάτ-ισσ-ες"
καθώς και κάθε δράση πού αποσκοπεί στην ανατροπή των σχεδίων του ΥΠΕΧΩΔΕ και των εργολάβων
για την λεηλασία του Υμηττού και την μετατροπή του σε περιαστικό πάρκο με "κοινωφελή¨" κτίρια
και διερχόμενους αυτοκινητόδρομους.


Παραθέτουμε στη συνέχεια ολόκληρη την Ανακοίνωσή της "Ποδηλατοπορείας":

Ο ΥΜΗΤΤΟΣ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣΈχετε προσέξει το χάρτη της Αττικής; Τον Υμηττό που ορθώνεται ως ‘’μέγα παραβάν χωρίζον την κοιλάδα του πνεύματος από την πεδιάδα του οινοπνεύματος’’; Που χωρίζει δηλαδή, την αφύσικα διογκωμένη Αθήνα στα δυτικά του, από τα αναπτυσσόμενα Μεσόγεια στα ανατολικά του, με το υπερσύγχρονο αεροδρόμιο και τις παραθεριστικές περιοχές;Δεν το έχετε προσέξει; Μην ανησυχείτε, το πρόσεξε το Υ(ΠΕ)ΧΩΔΕ! Και δηλώνει ξεκάθαρα: ‘’Δε θα επιτρέψουμε πλέον οι πέτρες, τα δέντρα, τα λουλούδια, τα πουλιά να αποτελούν εμπόδιο στην ανάπτυξη! Δώσαμε κίνητρα για την αγορά ακινήτων και αυτοκινήτων… τα μεν πρώτα πρέπει να χτιστούν (αφού όλο το λεκανοπέδιο έχει ήδη οικοδομηθεί), τα δε δεύτερα χρειάζονται δρόμους να κυκλοφορήσουν (αφού οι υπάρχοντες οδικοί άξονες είναι μποτιλιαρισμένοι). Ο Υμηττός πρέπει να θυσιαστεί!’’
ΜΑΣ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ, ΑΛΛΑ ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ!ΚΑΙ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ!
Οι ποδηλάτισσες και οι ποδηλάτες της Αθήνας, μαζί με όλους τους συνειδητοποιημένους πολίτες θα αγωνιστούμε, ώστε να μην επιτρέψουμε άλλη υποβάθμιση της πόλης μαςΘα αγωνιστούμε για να παραμείνει ο Υμηττός ένα φυσικό καταφύγιο και να μη μετατραπεί σε ‘’περιαστικό πάρκο’’Θα αγωνιστούμε ώστε αυτός ο ιδανικός για τους Αθηναίους προορισμός απόλαυσης, με την ποικιλομορφία και τον πλούτο της δασικής έκτασης που τον χαρακτηρίζει, να μη μετατραπεί σε συγκοινωνιακό κόμβοΘα αγωνιζόμαστε συνεχώς ώστε η πόλη μας να μην εξελιχθεί αμετάκλητα σε ένα απέραντο αυτοκινητοδρόμιο αλλά να γίνει πιο ανθρώπινη, πιο φιλική στους πεζούς, στα παιδιά, στα ποδήλατα, στους ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες
ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΝΕΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ!ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ!
ΠΟΔΗΛΑΤΟΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ από τα ΙΛΙΣΙΑ μέχρι το ΕΛΛΗΝΙΚΟ KENTΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ, ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΜΑΙΟΥ, 12μ

Κυριακή, 24 Μαΐου 2009

H Γκιώνα ήρθε στην Αθήνα!


Φίλοι και φίλες

Προσέξτε αυτό το μήνυμα.

Η εκδήλωση για την Γκιώνα δεν άλλη μία στις τόσες.

Είναι μια από τις λίγες φορές που όσοι δεν είμαστε από την περιοχή της Γκιώνας θα έχουμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε συνολικά και να απαντήσουμε έμπρακτα στην τρομοκρατία των εταιριών.

Με την αλληλεγγύη μας.
Γι’ αυτό να ΜΗΝ λείψει κανείς και καμία.


Και διαδώστε το μύνημα


Μεγάλη εκδήλωση για την Γκιώνα την Παρασκευή στο Πολυτεχνείο
Στις 30 Μαρτίου το σπίτι το Στέφανου Κόλλια στην Καλοσκοπή της Γκιώνας καταστράφηκε ολοσχερώς από δεύτερο εμπρησμό. Γιατί; Τυπικά… κανείς δεν ξέρει(;).
Όλοι όμως ξέρουν ότι ο Στέφανος είναι ένας από αυτούς τους κατοίκους του βουνού, που έμπρακτα αντιστάθηκε στην καταστροφή του δάσους και του περιβάλλοντος, στην καταστροφή των νερών που υδρεύουν και την Αθήνα και τη μόλυνση της θάλασσας από τις μεταλλεύτηκες δραστηριότητες των δύο εταιριών βωξίτη.
Αυτό όμως που εξοργίζει περισσότερο τις εταιρείες, είναι ότι ο αγώνας των κατοίκων και του Στέφανου, είναι αγώνας για αξιοπρέπεια, αγώνας για να δοθεί τέλος στης 70χρόνη ασυδοσία των εταιριών, αγώνας να δοθεί τέλος στην κατοχή του βουνού από τους σύγχρονους τσιφλικάδες του Βωξίτη.
Θα επιτρέψουμε στους ανθρώπους της νύχτας να πιστέψουν ότι μας τρομοκράτησαν; Ή θα τους δείξουμε ότι η πράξη τους είχε τα αντίθετα αποτελέσματα και έφερε το θέμα της Γκιώνας στην Αθήνα;
Θα τους αφήσουμε να πιστεύουν ότι τρομοκράτησαν τον Στέφανο ή θα ξαναχτίσουμε το σπίτι του σαν να ήταν το σπίτι όλων μας;
Είναι ζήτημα τιμής πλέον για όσους αντιστέκονται στη καταστροφή του περιβάλλοντος και όσους υψώνουν φωνή απέναντι στην ασυδοσία και την τρομοκρατία του κέρδους, να ξαναφτιάξουμε το σπίτι ΜΑΣ.
Γι’ αυτό και δεν θα λείψει κανείς και καμία από την εκδήλωση της Παρασκευής για την Γκιώνα. Και θα έχουμε και μαζί μας και ότι ποσό μπορούμε να διαθέσουμε για το σπίτι.
Και θα διαδώσουμε και το μήνυμα.