Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2007

Συντονιστική Επιτροπή συλλόγων και κατοίκων των περιοχών που πλήττονται από την λειτουργία του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» (Άρτεμις, Βάρη, Κορω

Συντονιστική Επιτροπή συλλόγων και κατοίκων των περιοχών που πλήττονται από την λειτουργία του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» (Άρτεμις, Βάρη, Κορωπί, Νέα Μάκρη, Ραφήνα)

Διακήρυξη

Έχουν ήδη συμπληρωθεί έξι και πλέον χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενός γεγονότος που έκτοτε έχει σηματοδοτήσει την σοβαρή περιβαλλοντική επιβάρυνση της περιοχής των Μεσογείων.

Στα έξι αυτά χρόνια έχουμε διαπιστώσει ότι το αεροδρόμιο λειτουργεί με κριτήρια αμιγώς οικονομικά χωρίς να λαμβάνονται υπ’όψη οι περιβαλλοντικές παράμετροι, η υγεία των κατοίκων των περιοχών που επηρεάζονται από αυτό αλλά και η ασφάλεια των κατοικημένων περιοχών.
Προτεραιότητα έχει η μεγιστοποίηση των κερδών της ιδιωτικής εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών καθώς και των διαφόρων αεροπορικών εταιρειών, που συντελείται με την ανεξέλεγκτη λειτουργία του αεροδρομίου και την αποφυγή της θέσπισης και τήρησης οποιωνδήποτε περιορισμών.

Παράλληλα το ελληνικό κράτος διά των αρμοδίων φορέων του (Υπουργείο Μεταφορών/Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ΥΠΕΧΩΔΕ) δεν προστατεύει ως οφείλει τους πολίτες θέτοντας φραγμούς στην ανεξέλεγκτη λειτουργία του αεροδρομίου. Αντιθέτως έχει εγκαταλείψει τους πολίτες στο έλεος των διαχειριστών του αεροδρομίου και των αεροπορικών εταιρειών.

Ως αποτέλεσμα, εμείς οι κάτοικοι της Ανατολικής Αττικής, μιας περιοχής που πριν την λειτουργία του αεροδρομίου βρισκόταν σε υψηλό από περιβαλλοντική άποψη επίπεδο (εξαιρετικά ήσυχο ακουστικό περιβάλλον, καθαρή ατμόσφαιρα) βρισκόμαστε απροστάτευτοι απέναντι σε έντονη περιβαλλοντική υποβάθμιση (ρύπανση της ατμόσφαιρας – μόλυνση του εδάφους, του υδροφόρου ορίζοντα και της θάλασσας από τα απόβλητα του αεροδρομίου - έντονη ηχορύπανση) και εκτεθειμένοι στον κίνδυνο ενός ατυχήματος.

Στο διάστημα των έξι ετών της λειτουργίας του αεροδρομίου προβήκαμε σε μεμονωμένα διαβήματα προς τα αρμόδια Υπουργεία, την Δικαιοσύνη και τον Συνήγορο του Πολίτη. Η μέχρι τώρα εμπειρία μας όμως μας οδήγησε στην απόφαση να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να διεκδικήσουμε ενωμένοι τα δικαιώματά μας. Για το λόγο αυτό δημιουργήσαμε την Συντονιστική Επιτροπή συλλόγων και κατοίκων των περιοχών που πλήττονται από την λειτουργία του Αεροδρομίου.


Το πρόβλημα της ρύπανσης της ατμόσφαιρας

Όπως είναι προφανές, τα καυσαέρια τα οποία εκπέμπονται από τα αεροσκάφη προκαλούν ρύπανση της ατμόσφαιρας. Μάλιστα το τελευταίο χρονικό διάστημα γίνεται αναφορά για τη μεγάλη συμβολή των αεροπορικών μεταφορών στην τροφοδότηση του φαινομένου του θερμοκηπίου και της συνακόλουθης κλιματικής αλλαγής.
Πέραν όμως των γενικότερων επιπτώσεων που παρατηρούνται στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας, σημαντική είναι και η ρύπανση που σημειώνεται στην περιοχή των αεροδρομίων, στις περιοχές που γειτνιάζουν με αυτά και σε εκείνες πάνω από τις οποίες πετούν αεροσκάφη σε σχετικά χαμηλό ύψος.
Σύμφωνα δε με τελευταίες μελέτες, ιδιαίτερα επιβαρυντικές τόσο για την τροφοδότηση του φαινομένου του θερμοκηπίου όσο και για την ατμόσφαιρα στις κατοικημένες περιοχές που γειτνιάζουν με τα αεροδρόμια είναι οι νυχτερινές πτήσεις.
Στην περίπτωση του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι προφανές ότι σημειώνεται επιβάρυνση της ατμόσφαιρας όλων των κατοικημένων περιοχών των Μεσογείων.
Αυτό άλλωστε προκύπτει και από τα στοιχεία του Δικτύου Παρακολούθησης της Ποιότητας του Αέρα του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών που δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ της 17/11/2007. Σύμφωνα με το δημοσίευμα:
Το Κορωπί κατέχει τα πρωτεία της ρύπανσης από αιωρούμενα σωματίδια ΡΜ10, με μέσες συγκεντρώσεις της τάξεως των 64,7 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο αέρα! Αμέσως μετά το Κορωπί στην Ανατολική Αττική έρχονται τα Σπάτα με 47,6 μgr/m3 αιωρούμενων σωματιδίων, το Μαρκόπουλο (40,6)
και τα Γλυκά Νερά (39,3). Χαρακτηριστικό είναι ότι η Λυκόβρυση, η πλέον επιβαρημένη περιοχή στο Λεκανοπέδιο, είχε μέσες συγκεντρώσεις ΡΜ10 για το 2006 59 μgr/m3.
Πάνω από τα όρια. «Οι συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων που έχουν καταγραφεί στο Κορωπί είναι ιδιαίτερα υψηλές- ξεπερνούν κατά πολύ τα 40 μικρογραμμάρια που θέτει ως όριο η Ε.Ε. για τις μέσες ετήσιες συγκεντρώσεις», λέει στα «ΝΕΑ» η κ. Κλέα Κατσουγιάννη, αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τμήματος Υγιεινής- Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών. «Όσον αφορά στις βραχυχρόνιες επιπτώσεις η αύξηση της θνησιμότητας για αύξηση συγκέντρωσης των αιωρούμενων σωματιδίων κατά 10 μικρογραμμάρια υπολογίζεται στο 0,5%», συμπληρώνει. Για το Κορωπί, όπου οι συγκεντρώσεις φτάνουν τα 24,7 μικρογραμμάρια ΡΜ10 πάνω από τα ετήσια όρια που έχει θέσει η Ε.Ε., η αύξηση της θνησιμότητας, ανέρχεται στο 1,25%.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στην τελευταία έκδοση των οδηγιών της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας για την ατμοσφαιρική ρύπανση δεν προτείνονται καν κατώτερα όρια για τα μικροσωματίδια διότι, όπως υποστηρίζουν οι επιστήμονες της ΠΟΥ, δεν υπάρχουν κατώτερα όρια κάτω από τα οποία οι συγκεντρώσεις μικροσωματιδίων δεν δημιουργούν προβλήματα στη δημόσια υγεία!
Πολλές επιδημιολογικές μελέτες που έχουν διεξαχθεί την τελευταία δεκαετία σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική υποδηλώνουν την υψηλή συσχέτιση που υπάρχει μεταξύ των συγκεντρώσεων αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα με την υγεία (εκδήλωση καρκίνου και καρδιαγγειακών παθήσεων). Μάλιστα έχει παρατηρηθεί αύξηση της θνησιμότητας και της νοσηρότητας του πληθυσμού σε ημερήσια βάση
Μάλιστα τα αιωρούμενα σωματίδια κάτω από ορισμένες συνθήκες αυξάνουν την τοξικότητά τους και γίνονται θανατηφόρα για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι οι ηλικιωμένοι και τα άτομα που πάσχουν από χρόνιες ασθένειες. Στην Αττική οι συνθήκες αυτές (υψηλές τιμές διοξειδίου του αζώτου, μεγάλες θερμοκρασίες, γεωγραφική θέση) απαντώνται στο σύνολό τους.


Το πρόβλημα της ηχορύπανσης

Ενώ πριν την έναρξη της λειτουργίας του αεροδρομίου και με βάση την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων οι κάτοικοι πολλών περιοχών των Μεσογείων εύλογα θεωρούσαν ότι είτε θα έχουν μικρή όχληση είτε δεν θα έχουν καθόλου όχληση, με την έναρξη της λειτουργίας του αεροδρομίου βρέθηκαν αντιμέτωποι με υψηλά επίπεδα ηχορύπανσης όχι μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας αλλά και κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Αυτό συνέβη σε μεγάλο βαθμό διότι οι διαδικασίες μείωσης του θορύβου και ειδικότερα η πρόβλεψη για την αποφυγή πτήσεων πάνω από τις κατοικημένες περιοχές δεν εφαρμόζεται. Πιο συγκεκριμένα, οι διαδικασίες μείωσης θορύβου:
α/ ορίζουν ως κατοικημένες περιοχές αυτές της Αρτέμιδας, του Κορωπίου, των Σπάτων, του Μαρκόπουλου και της Ραφήνας
β/ προβλέπουν αποφυγή πτήσης πάνω από αυτές τις περιοχές ή πτήση για ελάχιστα χρονικά διαστήματα.
Στην πράξη όμως οι πτήσεις όχι απλώς δεν αποφεύγουν αυτές τις περιοχές, αλλά διέρχονται κατά κόρον τόσο από αυτές όσο και από άλλες, όπως αυτές της Βάρης και της Νέας Μάκρης για τις οποίες δεν προβλεπόταν καμία επίδραση σύμφωνα με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, προκαλώντας σοβαρό πρόβλημα.

Πέραν αυτού το γεγονός ότι το αεροδρόμιο λειτουργεί σε 24ωρη βάση, δηλαδή, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια, παραμένει ανοικτό κατά τη διάρκεια της νύχτας, έχει ως αποτέλεσμα να προκαλείται πολύ σοβαρή όχληση τις νυχτερινές ώρες και συνακόλουθα διατάραξη του νυχτερινού ύπνου.

Το πρόβλημα είναι εντονότερο κατά τη θερινή περίοδο, καθώς αφενός ο αριθμός των πτήσεων αυξάνεται κατακόρυφα και αφετέρου οι κάτοικοι βρίσκονται περισσότερο σε εξωτερικούς χώρους και κοιμούνται με τα παράθυρα ανοικτά.

Η ηχορύπανση η οποία προκαλείται από τα αεροσκάφη έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων των πληττομένων περιοχών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα δεδομένα της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (Οδηγίες για τον θόρυβο, 1999)
Η έκθεση σε υψηλά επίπεδα θορύβου προκαλεί καρδιαγγειακά προβλήματα.
-Ο μη διακεκομμένος ύπνος αποτελεί προϋπόθεση της καλής οργανικής και ψυχικής λειτουργίας των υγιών ατόμων.
-Η διατάραξη του ύπνου εξαιτίας του θορύβου επιφέρει ως πρωτογενείς συνέπειες αύξηση της αρτηριακής πίεσης και των καρδιακών παλμών, συστολή των αγγείων, αλλαγές στην αναπνοή, καρδιακή αρρυθμία και αύξηση στις σωματικές κινήσεις και ως δευτερογενείς (που εμφανίζονται την επόμενη ημέρα όταν το άτομο είναι ξύπνιο) κόπωση, κακή διάθεση και μειωμένη απόδοση.
-Η αύξηση της αρτηριακής πίεσης και των καρδιακών παλμών καθώς και η συστολή των αγγείων αποτελούν γενικότερα αντιδράσεις του οργανισμού στον οξύ θόρυβο.

Ειδικότερα όσον αφορά τα παιδιά, έρευνες που έχουν διεξαχθεί στο εξωτερικό έχουν επισημάνει δυσμενείς επιπτώσεις από το θόρυβο που προκαλούν τα αεροσκάφη. Συγκεκριμένα τα παιδιά τα οποία εκτίθενται στο θόρυβο των αεροσκαφών παρουσιάζουν:
Υψηλότερη αρτηριακή πίεση
Αύξηση του επιπέδου των ορμονών του στρες
Εύκολη παραίτηση από την προσπάθεια να επιτελέσουν ένα έργο
Μαθησιακές δυσκολίες
(Physiological, Motivational, and Cognitive Effects of Aircraft Noise on Children: Moving From the Laboratory to the Field. American Psychologist, Vol. 35, March 1980, pp. 231-243 Sheldon Cohen, Gary W. Evans*, David S. Krantz, and Daniel Stokols University of California, Irvine, CA
-Chronic Noise and Psychological Stress. Psychological Sciences, Vol. 6, November 1995, pp. 333-338 Gary W. Evans, Staffan Hygge, and Monika Bullinger. Department of Design and Environmental Analysis, College of Human Ecology, Cornell University, Ithaca, NY).

Το πρόβλημα των αποβλήτων του αεροδρομίου

Ως γνωστόν η περιοχή των Μεσογείων στην οποία κατασκευάστηκε το αεροδρόμιο ήταν και παραμένει περιοχή αφενός αγροτική, με μεγάλες καλλιεργούμενες εκτάσεις, και αφετέρου παραθεριστική, με κύριο χαρακτηριστικό τις ακτές του Νοτίου Ευβοϊκού που αποτελούν πόλο έλξης για τους κατοίκους όχι μόνο των Μεσογείων αλλά και της Αθήνας.
Στα έξι χρόνια λειτουργίας του αεροδρομίου παρατηρήθηκε διοχέτευση των αποβλήτων του αεροδρομίου τόσο σε εκτάσεις γύρω από αυτό όσο και στη θάλασσα του Νότιου Ευβοϊκού μέσω των αγωγών ομβρίων υδάτων. Όπως είναι αυτονόητο, η πρακτική αυτή προκαλεί σοβαρές επιπτώσεις αφενός στις καλλιεργούμενες εκτάσεις αλλά και γενικότερα στον υδροφόρο ορίζοντα μίας αγροτικής περιοχής τα προϊόντα της οποίας τροφοδοτούν την αγορά της Αττικής και αφετέρου στα θαλάσσια ύδατα στα οποία κολυμπούν χιλιάδες άνθρωποι.
Όπως προκύπτει από πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ (17/11/2007) οι υπεύθυνοι της εταιρείας του αεροδρομίου εξακολουθούν να διοχετεύουν λύματα στις εκτάσεις που περιβάλλουν το αεροδρόμιο.

Το πρόβλημα της ασφάλειας των κατοικημένων περιοχών

Όπως είναι γνωστό, οι φάσεις της απογείωσης και της προσγείωσης των αεροσκαφών ενέχουν ένα βαθμό επικινδυνότητας. Για το λόγο αυτό επιβάλλεται τα αεροσκάφη κατά την απογείωση και την προσγείωση να πετούν κατά κύριο λόγο πάνω από την θάλασσα και να αποφεύγουν την πτήση πάνω από τις κατοικημένες περιοχές. καθώς και πάνω από ορεινούς όγκους.
Στην περίπτωση όμως του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» παρατηρείται ότι τα αεροσκάφη που απογειώνονται και προσγειώνονται διέρχονται κατά κόρον πάνω από τις κατοικημένες περιοχές, συχνά σε ιδιαίτερα χαμηλό ύψος, καθώς και πάνω από τον ορεινό όγκο της Πεντέλης και τις κατοικημένες περιοχές που βρίσκονται στους πρόποδες αυτής.
Η πρακτική αυτή θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των κατοικημένων περιοχών, καθώς σε περίπτωση που παρουσιαστεί πρόβλημα κατά την απογείωση ή την προσγείωση ενός αεροσκάφους, υπάρχει το ενδεχόμενο αυτό να πέσει σε κατοικημένη περιοχή προκαλώντας θύματα στο έδαφος.

Το νομικό πλαίσιο

Η λειτουργία του αεροδρομίου διέπεται από τον νόμο 2338/1995 με την οποία κυρώθηκε η Σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με την ανάδοχο εταιρεία (Χόχτιφ).Πρόκειται για μία σύμβαση που δικαίως έχει χαρακτηριστεί αποικιοκρατική. Είναι ενδεικτικό ότι η σύμβαση αυτή προβλέπει ότι αν το ελληνικό δημόσιο επιβάλει περιορισμούς στην λειτουργία του αεροδρομίου, τότε θα υποχρεούται να καταβάλει πρόστιμο στην ανάδοχο εταιρεία!

Θα πρέπει όμως να επισημάνουμε ότι στην ίδια την σύμβαση προβλέπεται ότι είναι δυνατόν να τεθούν περιορισμοί με βάση το κοινοτικό δίκαιο και τις διεθνείς συνθήκες.

Ενδεικτικά εδώ μπορούμε να αναφέρουμε:
-Το άρθρο 174 παρ. 2 της Συνθήκης περί Ιδρύσεως της Ευρωπαϊκής Κοινότητας
«Η πολιτική της Κοινότητας στον τομέα του περιβάλλοντος αποβλέπει σε υψηλό επίπεδο προστασίας και λαμβάνει υπόψη την ποικιλομορφία των καταστάσεων στις διάφορες περιοχές της Κοινότητας. Στηρίζεται στις αρχές της προφύλαξης και της προληπτικής δράσης, της επανόρθωσης των καταστροφών του περιβάλλοντος, κατά προτεραιότητα στην πηγή, καθώς και στην αρχή "ο ρυπαίνων πληρώνει". Στο πλαίσιο αυτό, τα μέτρα εναρμόνισης που ανταποκρίνονται σε ανάγκες προστασίας του περιβάλλοντος περιλαμβάνουν, όπου ενδείκνυται, ρήτρα διασφάλισης που εξουσιοδοτεί τα κράτη μέλη να λαμβάνουν, για μη οικονομικούς περιβαλλοντικούς λόγους, προσωρινά μέτρα υποκείμενα σε κοινοτική διαδικασία ελέγχου».

-Το άρθρο 8 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου
«1. Παν πρόσωπον δικαιούται εις τον σεβασμόν της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής του, της κατοικίας του και της αλληλογραφίας του. 2. Δεν επιτρέπεται να υπάρξη επέμβασις δημοσίας αρχής εν τη ασκήσει του δικαιώματος τούτου, εκτός εάν η επέμβασις αυτή προβλέπεται υπό του νόμου και αποτελεί μέτρον το οποίον, εις μίαν δημοκρατικήν κοινωνίαν, είναι αναγκαίον δια την εθνικήν ασφάλειαν, την δημόσιαν ασφάλειαν, την οικονομικήν ευημερίαν της χώρας, την προάσπισιν της τάξεως και την πρόληψιν ποινικών παραβάσεων την προστασίαν της υγείας ή της ηθικής, ή την προστασίαν των δικαιωμάτων και ελευθεριών άλλων».

Ειδικά σε σχέση με την ηχορύπανση από αεροσκάφη πρέπει να σημειωθεί ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Συμβουλίου
της Ευρώπης, έκρινε, στην υπόθεση Hatton και λοιποί κατά του Ηνωμένου
Βασιλείου (απόφαση της 2.10.2001), ότι υπήρξε παραβίαση του άρθρου 8 της
Σύμβασης “δια την προάσπισιν των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών”. Στη, δε, υπόθεση Moreno Gσmez κατά Ισπανίας (απόφαση της 16.11.2004) αναφέρεται ότι προσβολή του άρθρου 8 της ΕΣΔΑ συνίσταται όχι μόνο στην παραβίαση της απόλαυσης του δικαιώματος της κατοικίας, αλλά και στην αδράνεια των αρμοδίων αρχών να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή και τη μείωση του θορύβου.

-Ο επιβαλλόμενος ρυθμιστικός ρόλος των κρατών καταδεικνύεται και στις παρακάτω κοινοτικές οδηγίες:

1/ κοινοτική οδηγία 1999/30 σχετικά με τις οριακές τιμές διοξειδίου του θείου, διοξειδίου του αζώτου και οξειδίων του αζώτου, σωματιδίων και μολύβδου, στον αέρα του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με αυτήν τα κράτη οφείλουν να λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι οι συγκεντρώσεις των ανωτέρω στοιχείων δεν υπερβαίνουν τις οριακές τιμές.
Στο σημείο αυτό επισημαίνουμε ότι αφενός οι οριακές τιμές που καθορίζονται από την οδηγία αποτελούν ελάχιστες απαιτήσεις, πράγμα που σημαίνει ότι τα κράτη μπορούν να θεσπίσουν και αυστηρότερα όρια και αφετέρου ότι οι προβλεπόμενες οριακές τιμές είναι αυστηρότερες γα την περίοδο μετά το 2010.

2/ κοινοτική οδηγία 2002/49 για την αντιμετώπιση του περιβαλλοντικού θορύβου, η οποία πρόσφατα ενσωματώθηκε στο εθνικό μας δίκαιο με την Υπουργική Απόφαση 13586/2006. Σύμφωνα με αυτήν τα κράτη πρέπει να προβούν σε χαρτογράφηση του θορύβου, να καταρτίσουν σχέδια δράσης για την αντιμετώπιση του θορύβου θέτοντας παράλληλα όρια θορύβου.
Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με την οδηγία αυτή τα κράτη υποχρεούνται να προχωρήσουν σε αυτές τις ενέργειες σε στενή συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους πολίτες τους οποίους οφείλουν να ενημερώνουν και με τους οποίους οφείλουν να διαβουλεύονται.

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι το ελληνικό κράτος, παρά το γεγονός ότι έχει υπογράψει μία απαράδεκτη σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία του αεροδρομίου, έχει βάσει του κοινοτικού δικαίου και των διεθνών συνθηκών κάθε δυνατότητα να ελέγξει την λειτουργία του αεροδρομίου και να επιβάλει μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των πολιτών.

Τα αιτήματά μας

Με βάση και τα όσα εκτέθηκαν ζητάμε από το ελληνικό κράτος να ασκήσει επιτέλους τον ρυθμιστικό του ρόλο και να προστατεύσει την υγεία και την ασφάλεια των πολιτών του. Για την άσκηση αυτού του ρυθμιστικού του ρόλου το κράτος, δια των αρμόδιων υπηρεσιών του, επιβάλλεται να επιδιώξει την διαβούλευση με τους κατοίκους των περιοχών που πλήττονται από την λειτουργία του αεροδρομίου.


Η προστασία της υγείας και της ασφάλειας των κατοίκων που επηρεάζονται από την λειτουργία του αεροδρομίου θα επιτευχθεί ειδικότερα:


1/ Με την τήρηση της πρόβλεψης για αποφυγή πτήσεων πάνω από όλες τις κατοικημένες περιοχές που επιβαρύνονται από την λειτουργία του αεροδρομίου, δηλαδή την Αρτέμιδα, την Βάρη, το Κορωπί, το Μαρκόπουλο, την Νέα Μάκρη, την Ραφήνα και τα Σπάτα,

2/ Με το κλείσιμο του αεροδρομίου κατά τις νυχτερινές ώρες (23.00 – 07.00)


3/ Με την ορθή εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 1999/30 που προϋποθέτει:
-ενδελεχή και αντικειμενική διερεύνηση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας σε όλες τις περιοχές που γειτνιάζουν με το αεροδρόμιο. Η διερεύνηση αυτή δεν μπορεί να γίνει από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών που είναι ο ελεγχόμενος.
-πλήρη ενημέρωση των κατοίκων των περιοχών αυτών
-συνεχή παρακολούθηση των επιπέδων ρύπανσης .
-λήψη άμεσων μέτρων για τον περιορισμό της ρύπανσης

4/ Με την ορθή εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 2002/49 που προϋποθέτει αξιόπιστη χαρτογράφηση του θορύβου, θέσπιση ορίων θορύβου και κατάρτιση σχεδίων δράσης.

Η αξιόπιστη χαρτογράφηση προϋποθέτει διενέργεια αντικειμενικής και επιστημονικά άρτιας μελέτης. Αυτό ασφαλώς δεν μπορεί να επιτευχθεί με την ανάθεση της μελέτης αυτής στον ελεγχόμενο δηλαδή τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών! Απαιτούμε την διεξαγωγή νέας αξιόπιστης χαρτογράφησης θορύβου από φορέα εγνωσμένου κύρους και αντικειμενικότητας, ο οποίος να είναι κοινής αποδοχής.

Επιπλέον προκειμένου να διασφαλιστεί η συλλογή των ορθών δεδομένων θα πρέπει να διεξαχθούν πραγματικές μετρήσεις θορύβου (και όχι να αρκεστούμε στα αποτελέσματα που προκύπτουν από μοντέλα ηλεκτρονικού υπολογιστή) και να ληφθούν υπ’όψη πρόσθετοι δείκτες θορύβου (όπως αυτοί που αναφέρονται στο Παράρτημα Ι της οδηγίας και ιδίως ο δείκτης Lmax) οι οποίοι αποτυπώνουν ακριβέστερα την όχληση.
Τέλος τα όρια θορύβου που θα τεθούν θα πρέπει να στηρίζονται στα επιστημονικά δεδομένα και να λαμβάνουν υπ’όψη τις σχετικές οδηγίες της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας.

5/ Με την συνεχή παρακολούθηση των επιπέδων θορύβου σε όλες τις περιοχές που επηρεάζονται από την λειτουργία του αεροδρομίου, πράγμα που προϋποθέτει επέκταση του δικτύου σταθμών μέτρησης του θορύβου.

6/ Με την θέσπιση προστίμων για τις αεροπορικές εταιρείες που υπερβαίνουν τα όρια θορύβου, τις καθορισμένες πορείες και τα καθορισμένα ύψη .

7/ Με την λήψη των απαιτούμενων μέτρων ώστε να μη μολύνεται το έδαφος, ο υδροφόρος ορίζοντας και η θάλασσα των Μεσογείων από τα απόβλητα του αεροδρομίου.



ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

ΣΠΥΡΟΣ ΡΙΖΑΚΟΣ 6977280984

ΑΝΝΑ ΣΕΡΔΑΡΗ 6946691188

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα να σας γνωρίσω ότι στο Δημοτικό Συμβούλιο Ραφήνας στη συνεδρίαση της 8 Απριλίου 2008, ο Δήμαρχος θα φέρει (έφερε) θέμα για αποδοχή δωρεάς 100.000€ από την Α.Ε Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Ποιό είναι το θέμα :Aπό τη μια οι δημότες όλοι διαμαρτυρόμαστε για τις παράνομες πτήσεις και από την άλλη ο Δήμαρχος Ραφήνας Ανδρέας Κεχαγιόγλου, με επιστολή του ζητάει απο το Αεροδρόμιο δωρεές. Πως αυτός ο Δήμαρχος αργότερα θα τεθεί επικεφαλής στις διαμαρτυρίες μας;
Για τη συγκεκριμένη περίπτωση, ακεί να σας αναφέρω ότι το Δημ. Συμβούλιο Ραφήνας πριν από λίγο καιρό εξέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας για τις παράνομες πτήσεις των αεροσκαφών και μέσα στους αποδέκτες ήταν και η Α.Ε του αεροδρομίου. Καταλάβατε ποιοί μας κυβερνάνε;
Από τη μια ψήφισμα διαμαρτυρίας και από την άλλη ο Δήμαρχος με δική του πρωτοβουλία ξεκινάει διαδικασίες γι να του δωρίσει το Αεροδρόμιο 100.000€
Και τα χειρότερα......
Στην επιστολή που έστειλε το αεροδρόμιο προς το Δήμαρχο γράφει
"......ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει επανειλημμένα υιοθετήσει πρακτικές που επιδεικνύουν ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα που αφορούν τόσο τη προστασία του περιβάλλοντος όσο και την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς το οποίο επιβεβαιώνετε και εσείς (εν. το Δήμαρχο Ραφήνας) με την επιστολή σας."
Επίσης να σας αναφέρω ότι το αεροδρόμιο για να δωρίσει 100.000€ θέλει απόφαση δημ. συμβουλίου.
Δεν είμαι πονηρός , αλλά στους απολογισμούς παλαιοτέρων ετών το αεροδρόμιο γράφει ότι είχε χρηματοδοτήσει για πολιτιστικές εκδηλώσει το Δήμο Ραφήνας, αλλά ποτέ δεν θυμάμαι να πέρασε στο δημ. συμβούλιο θέμα αποδοχής δωρεάς. Δηλαδή τι γίνεται;
Όποτε θέλει ο κάθε άρχοντας περνάει αποδοχές δωρεών πό το δημ. συμβούλιο;
Η υπόθεση θυμίζει οχετό.
Το σπουδαιότερο είναι ότι ο Δήμαρχος έχει και σπίτι κάπου προς Μαραθώνα Γραμματικό (δεν ξέρω ακριβώς) και ίσως γι'α αυτό δεν τον νοιάζει για τον καρκίνο που σκορπάνε τα αεροπλάνα πάνω από τη Ραφήνα.

Κάντε κάτι