Τετάρτη, 9 Απριλίου 2008

ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ Η ΝΕΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΥΜΗΤΤΟΥ

ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ Η ΝΕΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΥΜΗΤΤΟΥ
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΓΕΙΤΟΝΙΩΝ ΜΑΣ

Αν και για αρκετούς το ζήτημα της επέκτασης της Περιφερειακής Υμηττού αποτελεί κάτι που έχουμε λίγο έως πολύ ακούσει, για τον περισσότερο κόσμο εξακολουθεί να υφίσταται μια θολή εικόνα γύρω από το ποιους θα αφορά, πώς θα αλλάξει την καθημερινότητα στην πόλη, πόσο τελικά θα επηρεάσει τον καθένα από εμάς.
Το νότιο τμήμα της Δυτικής λεωφόρου Υμηττού προβλέπεται να κατασκευαστεί ως συνέχεια της υφιστάμενης «Αττικής οδού» από το ύψος της Καισαριανής μέχρι τα όρια των δήμων Αργυρούπολης - Γλυφάδας και να συνδεθεί με το νέο οδικό άξονα Σπάτων - Ελληνικού μέχρι την παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος. Ένα άλλο κομμάτι μέσω σήραγγας, θα συνδεθεί με το Κορωπί. Η συνολική έκταση του έργου θα φτάνει περίπου τα 30 χλμ εκ των οποίων τα μισά πρόκειται να είναι επιφανειακά στον Υμηττό. Όσον αφορά το πρώτο κομμάτι του έργου (Καισαριανή - Αργυρούπολη), η πιο πρόσφατη μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ που έχουμε υπόψη μας -η οποία σκοπίμως δεν έχει δημοσιοποιηθεί σε κανέναν Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης- προβλέπει τα εξής: Κατασκευή οδικού άξονα συνολικού μήκους 8100 μέτρων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας (σε κάποια σημεία θα γίνονται τρεις), δύο λωρίδες έκτακτης ανάγκης και νησίδα τριών μέτρων. Μιλάμε δηλαδή για έναν κανονικό αυτοκινητόδρομο του οποίου το πλάτος θα φτάνει τα 25 μέτρα. Η λεωφόρος θα διέρχεται από τον ορεινό όγκο του Υμηττού σε υψόμετρο 150 - 300 μέτρα και η προβλεπόμενη ταχύτητα θα είναι 120χλμ. την ώρα. Για την διασύνδεση του αυτοκινητοδρόμου με το υφιστάμενο τοπικό δίκτυο προβλέπονται τέσσερις (4) κόμβοι σύνδεσης: Βύρωνας (Σακέτα), Ηλιούπολη (Σοφοκλή Βενιζέλου), Αργυρούπολη (Κύπρου-Γούναρη) και τέλος στην λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Επίσης προβλέπονται δύο υπογειοποιημένα τμήματα, ένα που συνδέει την Περιφερειακή με την λεωφόρο Βουλιαγμένης και την Λ. Ποσειδώνος, το οποίο εν μέρει θα είναι υπογειοποιημένο και ένα ακόμα στην Καισαριανή που θα συνδέει την περιφερειακή Υμηττού με το κέντρο της Αθήνας (περιοχή Hilton). Πριν λοιπόν πούμε οτιδήποτε είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα έργο που αποτελεί τμήμα ενός συνολικότερου, που θα αναμορφώσει ολοκληρωτικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας.
Όσο και αν το ζήτημα στην παρούσα περίοδο είναι στην αφάνεια, δρομολογείται αθόρυβα η δημοπράτηση του έργου. Στο ενημερωτικό δελτίο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (3/3/08) αναφέρεται ότι ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και αναμένεται να δημοπρατηθούν τα έργα που σχετίζονται με τους νέους οδικούς άξονες στον Υμηττό.
Με βάση τα παραπάνω διαμορφώνεται μια νέα πραγματικότητα τόσο στην Ηλιούπολη όσο και στους όμορους δήμους η οποία μικρή σχέση έχει με αυτό που βιώνουμε σήμερα. Οι επιπτώσεις ενός τέτοιου έργου αγγίζουν αρκετές πτυχές τόσο σχετικά με την διάρθρωση και την χρήση του χώρου όσο και σχετικά με την καθημερινότητα. Είναι πραγματικό ότι αρκετός κόσμος στην Ηλιούπολη αντιμετωπίζει το έργο αυτό σαν μια λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας. Ωστόσο μια τέτοια προσέγγιση του ζητήματος εκτός του ότι είναι μερική, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και αποτελεί μια σύγχυση η οποία σκόπιμα διαχέεται από όσους προωθούν το έργο αυτό.
Το πρώτο ζήτημα είναι
η περιβαλλοντική υποβάθμιση του Υμηττού
Η κατασκευή ενός τέτοιου δρόμου θα προκαλέσει οικολογική καταστροφή στον Υμηττό που είναι ένας από τους τελευταίους εναπομείναντες πνεύμονες πρασίνου στην Αττική.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση (λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου), η αύξηση της θερμοκρασίας λόγω της εκτεταμένης τσιμεντοποίησης, η μόλυνση του εδάφους, των ρεμάτων και του αέρα θα είναι σημαντική. Μια τέτοια διάσταση δεν μπορεί να αγνοηθεί λίγους μήνες μετά τις εκτεταμένες πυρκαγιές του τελευταίου καλοκαιριού γιατί σχετίζεται με στοιχειώδεις όρους διαβίωσης και υγείας για τον καθένα μας.
Το δεύτερο ζήτημα είναι το γεγονός ότι ένα τέτοιο έργο
αλλοιώνει το χαρακτήρα του βουνού
Ο Υμηττός από ένας χώρος ελεύθερος - ανοιχτός σε όλους τους κατοίκους της περιοχής γίνεται μια υπό «οικονομική αξιοποίηση» έκταση. Είναι γνωστό ότι η κατασκευή δρόμων ταχείας κυκλοφορία συνοδεύεται από νέες οικιστικές επεκτάσεις και αλλαγές στην χρήση γης. Με άλλα λόγια, ο Υμηττός από έναν χώρο κοινωνικής συνεύρεσης και αναψυχής θα μετατραπεί σε ένα χώρο επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Το τρίτο ζήτημα αφορά τις επιπτώσεις στον πολεοδομικό ιστό της πόλης μας και την κυκλοφορία
(Μια διάσταση στην οποία κατά την άποψή μας υπάρχει μια μεγάλη σύγχυση στους κατοίκους της Ηλιούπολης) Το μεγάλο και πραγματικό κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο κυρίαρχα οφείλεται στην διερχόμενη υπερτοπική κυκλοφορία χρησιμοποιείται ως άλλοθι για την προώθηση του νέου αυτοκινητόδρομου. Όσο όμως είναι σαφές ότι κανείς δεν μπορεί να αποδεχθεί την υπάρχουσα κατάσταση άλλο τόσο σαφές θα πρέπει να είναι ότι η αναπαραγωγή της λογικής που δημιούργησε το σημερινό πήξιμο και τις ακίνητες κάποιες ώρες Ελ. Βενιζέλου και Πρωτόπαπα δεν μπορεί να επιλύσει το πρόβλημα.
Ένα βασικό στοιχείο το οποίο προκύπτει από την διεθνή εμπειρία, όσο και από τις μελέτες των συγκοινωνιολόγων είναι ότι περισσότερος χώρος για τα αυτοκίνητα οδηγεί σε αύξηση των αυτοκινήτων και της κυκλοφορίας και ότι η λύση των αυτοκινητόδρομων δεν είναι παρά κάτι προσωρινό. Ήδη η Αττική οδός παρά το μεγάλο αντίτιμο το οποίο έχει για διόδια, λίγα χρόνια μετά την κατασκευή της, έχει αρχίσει να μπλοκάρει και οι συγκοινωνιολόγοι εκτιμούν ότι σε δυο χρόνια θα έχει κορεστεί. Από την άλλη πλευρά η κατασκευή του έργου αυτού δεν λύνει το πρόβλημα (δεδομένου ότι ο υφιστάμενος οδικός άξονας δεν καταργείται), ενώ παράλληλα προσελκύει υπερτοπική κίνηση, κάνει δηλαδή τον δήμο Ηλιούπολης και τους όμορους δήμους «πέρασμα» για τις μετακινήσεις όλων των νοτίων προαστίων προς κάθε σημείο της Αττικής και των Μεσογείων. Το γεγονός αυτό προφανώς και δεν θα αφήσει ανεπηρέαστη την πόλη μας. Ο κάθε αυτοκινητόδρομος απαιτεί μεγάλους οδικούς άξονες που καταλήγουν στις εισόδους και τις εξόδους του. Οι κόμβοι αυτοί που θα δημιουργηθούν θα υποβαθμίσουν τόσο τον Υμηττό όσο και τις γειτονιές που συνορεύουν. Αργά η γρήγορα αυτοί που προπαγανδίζουν την Περιφερειακή Υμηττού θα αρχίσουν να μιλάνε για διαπλατύνσεις ή για νέους οδικούς άξονες για να εξυπηρετείται όλη η υπερτοπική κίνηση που θα περνά μέσα από την πόλη.
Στο σημείο αυτό ανακύπτουν ζητήματα υποβάθμισης της ζωής καθώς και ζητήματα υγείας για τους κατοίκους.
Ένα τέταρτο ζήτημα έχει να κάνει με τη διαχείριση των κοινωνικών υποδομών
Αν και το στοιχείο αυτό δεν είναι το κυρίαρχο, απογυμνώνει τους όποιους ισχυρισμούς έχουν επικαλεστεί κατά καιρούς δημοτικές αρχές και υπουργεία για την κατασκευή αυτού του έργου. Το έργο αυτό θα κατασκευαστεί με καθεστώς Σύμπραξης ∆ημόσιου-Ιδιωτικού τομέα (Σ∆ΙΤ) το οποίο σημαίνει ότι τον δρόμο θα εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία εταιριών που θα τον κατασκευάσουν.
Με άλλα λόγια ο δρόμος δεν θα αποτελεί μια δημόσια υποδομή αλλά μια ακόμη κερδοφόρα επένδυση (όπως η Αττική οδός) όπου ο κάθε εργαζόμενος θα καλείται να αποδίδει ένα διόλου ευκαταφρόνητο αντίτιμο για να τον χρησιμοποιήσει.
Τελικά η κατασκευή αυτού του αυτοκινητόδρομου δεν γίνεται για να επιλυθούν τα ήδη υπάρχοντα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στην Ηλιούπολη γιατί ούτε οι δημοτικές αρχές ούτε οι κυβερνήσεις ασχολήθηκαν ουσιαστικά με αυτά. Και δεν θα επιλύσουν τα κυκλοφοριακά προβλήματα διότι αυτά διογκώνονται λόγω της πολιτικής -που εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες- ενίσχυσης και πριμοδότησης του Ι.Χ. αυτοκινήτου σε σχέση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αν πραγματικά θέλαμε να σκιαγραφήσουμε μια λύση για τα κυκλοφοριακά προβλήματα, η κατεύθυνση προφανώς θα έπρεπε να είναι στην ενίσχυση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς από τους κατοίκους, η ανάπτυξη πιο αξιόπιστου και μεγάλου δικτύου ΜΜΜ και όχι μια «λύση» που το μόνο πρόβλημα που λύνει είναι αυτό της αποδοτικής επένδυσης κεφαλαίων από τις επιχειρήσεις.
Συμπερασματικά οι λόγοι που ένα έργο τέτοιας εμβέλειας βρίσκεται στα σκαριά είναι καταρχήν ένας σχεδιασμός συνολικά για την περιοχή των νοτίων προαστίων από την πλευρά του ΥΠΕΧΩΔΕ και της κυβέρνησης της ΝΔ. Η πολιτική των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια είναι η μετατροπή της Αθήνας και της περιοχής των Μεσογείων σε κόμβο μεταφορών και εμπορίου και στην περιοχή μας ο ορεινός όγκος του Υμηττού θεωρείται εμπόδιο. Η υλική αποτύπωση της πολιτικής αυτής είναι η εκτεταμένη τσιμεντοποίηση, η κατασκευή τεράστιων οδικών αξόνων, η εξαφάνιση-«αξιοποίηση» των ελεύθερων χώρων, η εμπορευματοποίηση κάθε μορφής δασικών ή προστατευόμενων χώρων. Για τον Υμηττό, η στόχευσή τους, είναι η μετατροπή του από μια «άχρηστη» επιχειρηματικά ζώνη σε ένα κερδοφόρο πεδίο εκμετάλλευσης, καθώς και η ευρύτερη ανάπτυξη επιχειρηματικών-εμπορικών δραστηριοτήτων γύρω από τον δρόμο και τον κόσμο που θα διέρχεται από αυτόν. Επιπλέον σχετίζεται με την «αξιοποίηση» του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού με εμπορικά κέντρα-εκθεσιακούς χώρους κλπ, την επέκταση της Αθήνας στα Μεσόγεια (Παιανία, Κάντζα κλπ).
Το ζήτημα για εμάς είναι ότι όλα αυτά καμία σχέση δεν έχουν να κάνουν με την βελτίωση της ζωής των κατοίκων, αλλά ότι αντίθετα καταστρέφουν τους όποιους στοιχειώδεις όρους διαβίωσης, που περιοχές σαν τις δική μας ακόμη διατηρούν. Στο όνομα της ανάπτυξης υποβαθμίζουν την ζωή μας, την υγεία και την καθημερινότητας μας.
Απέναντι σε μια τέτοια πραγματικότητα οι κάτοικοι δεν μπορούν παρά να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, για να διαφυλάξουν τόσο τον Υμηττό όσο και τις συνθήκες ζωής τους μέσα στην πόλη.
Για να αναστραφεί όμως η επερχόμενη πραγματικότητα είναι απαραίτητο οι όποιες διεργασίες να εκκινούν από αυτούς που πλήττονται, που δεν είναι άλλοι από τους κατοίκους. Η εμπειρία μας από τα κινήματα έχει δείξει ότι μόνο όταν ο κόσμος αδιαμεσολάβητα διεκδικεί, τότε μόνο οικοδομούνται οι όροι νίκης. Όταν ο κάθε κάτοικος που πλήττεται δεν αναθέτει στους φορείς, τους εκπροσώπους να μιλήσουν για αυτόν, αλλά βγαίνει ο ίδιος στο προσκήνιο και διεκδικεί τότε μπορεί και να πετύχει πολλαπλά αποτελέσματα. Η ιστορία του ΚΥΤ και των πρόσφατων κινήσεων που αναπτύχθηκαν σε γειτονιές αυτό αποδεικνύει.
Για τον λόγο αυτό συγκροτήσαμε την Επιτροπή αυτή η οποία είναι ανοιχτή και επιδιώκει την εμπλοκή όσο το δυνατόν περισσότερων κατοίκων με έναν ισότιμο τρόπο, προκειμένου να συντονιστούν οι δράσεις μας για το ζήτημα αυτό.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 7.00 μμ-Τέρμα Λεωφορείων 206 (Αγία Μαύρα)

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟΥ
Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 210 99 54 362 - 6973 030 061 - 6974 760178
210 99 56191 - 6939 084 861 - 6973 019 446

4 σχόλια:

ComputerGuy είπε...

Φίλοι συμπολίτες

Συγνώμη αλλά έχω την αίσθηση ότι αυτοί που αντιδρούν στην δημιουργία/επέκταση της περιφερειακής του Υμηττού δεν ζούν σε καμμία από τις πόλεις που διέρχεται η υπάρχουσα χάραξη (Ηλιούπολη-Αργυρούπολη).

Αλλιώς δεν εξηγείται ότι δεν αντιλαμβάνονται ότι αντιλαμβάνεται
καθημερινά ο μέσος δημότης (σαν εμένα) αυτών των πόλεων.

Αλλιώς δεν εξηγείται το γεγονός ότι δεν βλέπουν τον ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΟΓΚΟ των αυτοκινήτων που διέρχεται καθημερινά από τους δρόμους της Ηλιούπολης.

Δεν έχουν μποτιλιαριστεί τις πρωινές ώρες στην ανηφόρα του Καρέα και τις μεσημεριανές από την γεφυρα της Καισαριανής μέχρι και μέσα στους δρόμους της Ηλιούπολης.

Αλλιώς δεν εξηγείται ότι δεν έχουν ούτε μία φορά διανοηθεί τον ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΟΓΚΟ των ατμοσφαιρικών ρύπων που δέχονται οι 2 πόλεις από αυτόν τον τεράστιο κυκλοφοριακό όγκο. Ατμοσφαιρικούς ρύπους που βέβαια που ούτε κατά διάνοια μπορούν να αποροφήσουν τα όποια δένδρα κοπούν για την επέκταση της περιφερειακής (ΑΝ ΚΟΠΟΥΝ).

Αλλιώς δεν εξηγείται ότι δεν μπορούν να καταλάβουν ότι είναι αδύνατο να εμποδίσουν αυτά τα αυτοκίνητα να διέρχονται από την υπάρχουσα χάραξη.

Γιατί ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ του κάθε πολίτη από όποιος μέρος της Αθήνας ή της Ελλάδας και αν προέρχεται και που πληρώνει ΤΕΛΗ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ να ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ελεύθερα σε όποιο δρόμο σε οποιοδήποτε σημείο της Αθήνας ή της Ελλάδας επιθυμεί (εξαίρεση βέβαια αποτελούν κάποιοι δήμοι όπως Φιλοθέη και Παπάγου που ενώ εμποδίζουν την διερχόμενη κίνηση
από τους δρόμους τους δεν έχουν κανέμα πρόβλημα εάν οι δημότες τους "βιάζουν" άλλους δήμους για να πάνε για το καλοκαιρινό τους μπάνιο).

Θα μου επιτρέψουν λοιπόν οι φίλοι συμπολίτες και συντάκτες του εν λόγω άρθρου να εκφράσω κάποιες απορίες:

1) Λένε : "Η κατασκευή ενός τέτοιου δρόμου θα προκαλέσει οικολογική καταστροφή στον Υμηττό που είναι ένας από τους τελευταίους εναπομείναντες πνεύμονες πρασίνου στην Αττική"

Ποιές είναι αυτές οι συγκλονιστικές και κατακλυσμιαίες καταστροφές ? Πόσες τέτοιες "καταστροφές" αλήθεια επέφερε η χάραξη της υπάρχουσας
Περιφερειακής Υμηττού? Και το κέρδος από την όποια "καταστροφή" είναι τόσο αμελητέο?

Αλήθεια κανείς δεν θυμάται τα ατελείωτα μποτιλιαρίσματα (άρα και καυσαέρια) στην Μεσογείων και την Κηφισίας για να πάς στην Ραφήνα ή να βγείς στην Εθνική? Εκτός βέβαια εάν όσοι αντιδρούσαν τότε στην κατασκευή της δεν πήγαιναν ποτέ σε καμμία από αυτές τις κατευθύνσεις

2) Λένε: "Η ατμοσφαιρική ρύπανση (λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου), η αύξηση της θερμοκρασίας λόγω της εκτεταμένης τσιμεντοποίησης, η μόλυνση του εδάφους, των ρεμάτων και του αέρα θα είναι σημαντική. Μια τέτοια διάσταση δεν μπορεί να αγνοηθεί λίγους μήνες μετά τις εκτεταμένες πυρκαγιές του τελευταίου καλοκαιριού γιατί σχετίζεται με στοιχειώδεις όρους διαβίωσης και υγείας για τον καθένα μας"

Δηλαδή στην υπάρχουσα κατάσταση δεν υπάρχουν όλα αυτά? Σήμερα δεν
υπάρχει κυκλοφοριακός φόρτος και ρύπανση ΜΕΣΑ (!!!!!) στις δύο πόλεις?

Σήμερα η ζωή στις δύο πόλεις είναι υγιεινή και η ατμόσφαιρα καθαρή με
τα τόσα αυτοκίνητα (που ασκώντας το δημοκρατικό τους δικαίωμα
επαναλαμβάνω) διέρχονται ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΟΛΕΙΣ ????

3) Λένε: "Ένα βασικό στοιχείο το οποίο προκύπτει από την διεθνή
εμπειρία, όσο και από τις μελέτες των συγκοινωνιολόγων είναι ότι
περισσότερος χώρος για τα αυτοκίνητα οδηγεί σε αύξηση των αυτοκινήτων και της κυκλοφορίας και ότι η λύση των αυτοκινητόδρομων δεν είναι παρά
κάτι προσωρινό."

Δεν θα διαφωνήσω εδώ καθόλου. Οι δρόμοι, τα πορτμπαγκάζ και οι
ντουλάπες έχουν κάτι κοινό. Οσο μεγάλα και να είναι αργά η γρήγορα
γεμίζουν.

Με αυτήν την λογική όμως δεν θα έπρεπε ποτέ να φτιαχτεί και να
διαπλατυνθεί κανένας δρόμος και η Εθνική θα πρέπει να είχε παραμείνει στην δεκαετία του 1960-1980 δηλαδή μιαμιση λωρίδα ανά κατεύθυνση.

4) Λένε: "Το γεγονός αυτό προφανώς και δεν θα αφήσει ανεπηρέαστη την πόλη μας. Ο κάθε αυτοκινητόδρομος απαιτεί μεγάλους οδικούς άξονες που καταλήγουν στις εισόδους και τις εξόδους του. Οι κόμβοι αυτοί που θα δημιουργηθούν θα υποβαθμίσουν τόσο τον Υμηττό όσο και τις γειτονιές που συνορεύουν"

Μα ήδη Ηλιούπολη και Αργυρούπολη είναι ήδη υποβαθμισμένες σε αυτόν τον τομέα !!!!! Τόσο υποβαθμισμένες που δεν πάει άλλο.

Εδώ δεν είμαστε Καισαριανή που είδαν σε μία μέρα τους δρόμους να
γεμίζουν αυτοκίνητα που ήθελαν να εξασκήσουν το δημοκρατικό τους
δικαίωμα και να πάνε στην (υπάρχουσα χάραξη) της περιφερειακής Υμηττού και άρχισαν να διαμαρτύρονται ξεχνώντας βέβαια ότι οι ιδιοι για να πάνε για μπάνιο το καλοκαίρι εξασκούσαν το ιδιο δικαίωμα και περνούσαν κατά
κύματα μέσα από Ηλιούπολη και Αργυρούπολη.

Εδώ οι μάζες των αυτοκινήτων υπάρχουν έτσι και αλλιώς και δεν νομίζω ότι τα πράγματα μπορούν να γίνουν χειρότερα!

5) Λένε: "Το έργο αυτό θα κατασκευαστεί με καθεστώς Σύμπραξης ∆ημόσιου-Ιδιωτικού τομέα (Σ∆ΙΤ) το οποίο σημαίνει ότι τον δρόμο θα εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία εταιριών που θα τον κατασκευάσουν. Με άλλα λόγια ο δρόμος δεν θα αποτελεί μια δημόσια υποδομή αλλά μια ακόμη κερδοφόρα επένδυση (όπως η Αττική οδός) όπου ο κάθε εργαζόμενος θα καλείται να αποδίδει ένα διόλου ευκαταφρόνητο αντίτιμο για να τον χρησιμοποιήσει"

Την απάντηση εδώ την έχουν δώσει οι χιλιάδες (εργαζόμενοι) οδηγοί που χρησιμοποιούν κάθε μέρα την Αττική Οδό. Από ότι φαίνεται είναι πρόθυμοι να το πληρώσουν προκειμένου να γλυτώσουν χρόνο και καύσιμα. Προσωπικά δεν με νοιάζει αν τον δρόμο θα το φτιάξει το δημόσιο, μια επιχείρηση ή ο Πάπας της Ρώμης. Αν με συμφέρει σε χρόνο και χρήμα θα τον πληρώνω και θα τον χρησιμοποιώ. Εξάλλου όσοι δεν θέλουν μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπάρχουσα (δημόσια και δωρεάν) χάραξη.

6) Λένε: "Και δεν θα επιλύσουν τα κυκλοφοριακά προβλήματα διότι αυτά διογκώνονται λόγω της πολιτικής -που εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες- ενίσχυσης και πριμοδότησης του Ι.Χ. αυτοκινήτου σε σχέση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αν πραγματικά θέλαμε να σκιαγραφήσουμε μια λύση για τα κυκλοφοριακά προβλήματα, η κατεύθυνση προφανώς θα έπρεπε να είναι στην ενίσχυση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς από τους
κατοίκους, η ανάπτυξη πιο αξιόπιστου και μεγάλου δικτύου ΜΜΜ"

Κάποιοι πραγματικά πρέπει να καταλάβουν ότι είτε τους αρέσει είτε όχι ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ και ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΤΟΠΟΥ ΖΩΗΣ.
Ναι, δημιουργεί τεράστια και πολλαπλά προβλήματα αλλά η ελευθερία μετακίνησης που σου παρέχει είναι αναντικατάστατη. Τι μέσο μεταφοράς θα είναι αυτό που θα πάει τον εργαζόμενο από την μεσοαστική γειτονιά της Ανω Γλυφάδας στο γραφείο του στην Κηφισίας? Λεωφορείο ? Σε πόση ώρα ? Και με πόση ορθοστασία ? Και γιατί να μην πάει με το ΙΧ του (έστω και στην ίδια ώρα, που είναι αμφίβολο, μάλλον θα θέλει λιγότερη) αλλά καθιστός και με την άνεσή του?

Και πώς αυτός ο μεσοαστός θα πάει
διακοπές ή για μπάνιο στην Χαλκίδα το καλοκαίρι ? Με τα ΜΜΜ ? Αστεία
πράγματα που ανάγονται στην σφαίρα του ιδεατού.

Η πράξη και το παράδειγμα της Αθήνας έχει αποδείξει ότι μόνο μία λύση σαν το metro μπορεί να δώσει λύσεις. Αλλα μετρό σε όλη την Αθήνα ? Και με τι κόστος ? Και σε πόσο χρόνο?

Οσο για κάποιους που θα σκεφτούν απαγορεύσεις, πάλι η πράξη έχει δείξει ότι δεν είναι αποτελεσματικές.
Μονά-ζυγά ? Γέμισε η Αθήνα με διπλάσια συτοκίνητα (μονό και ζυγό ανά οικογένεια).
Μονοδρομήσεις/πεζοδρομήσεις ? Απλά μεταφέρθηκε ή διπλασιάστηκε η κίνηση σε διπλανούς δρόμους (δεν γίνεται να τους μονοδρομήσεις/πεζοδρομήσεις όλους) με αποτέλεσμα χειρότερο μποτιλιάρισμα και ρύπανση (για την οποία ρύπαση κάποιοι αφελείς πιστεύουν ότι παραμένει μόνο στους δρόμους του διπλανού τετραγώνου και δεν μεταφέρεται στο δικό τους τετράγωνο και σπίτι!!!!)

Φίλοι συμπολίτες

Η στείρα άρνηση δεν είναι λύση.

Ούτε βέβαια θα ήθελα να νομίζετε ότι είναι υπέρ της άποψης να γίνουν τα πάντα τσιμέντο προς όφελος των όποιων εταιρειών και των ΙΧ αυτοκινήτων.

Απλά πιστεύω ότι λίγος ρεαλισμός δεν βλάπτει. Καλά τα όνειρα και οι
ονειρεμένες πόλεις γεμάτες σπίτια με γκαζόν και κήπους αλλά η κατάσταση ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ είναι δυστυχώς διαφορετική και η Αθήνα δεν μπορεί να αποτελέσει εξαίρεση.

Αντί λοιπόν να διεκδικείτε την μη κατασκευή του νέου δρόμου νομίζω ότι είναι πιο φρόνιμο να διεκδικήσετε την κατασκευή του ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΔΥΝΑΤΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ώστε να βρεθεί μια λύση που θα είναι
η χρυση τομή για όλους μας.

Αυτό είναι κάτι που αξίζει να αγωνιστείς. Γιατί είναι γεγονός ότι αν αφήσεις την όποια εταιρεία ανεξέλεγκτη θα κατασκευάσει (με τις ευλογίες του διεφθαρμένου κράτους) τον δρόμο με το μικρότερο δυνατό κόστος και άρα με τους χειρότερους όρους από πλευράς περιβάλλοντος.

Αν αντίθετα επιμείνετε στην άρνησή σας και περιμένετε να μειωθεί η
κίνηση σε Ηλιούπολη κ Αργυρούπολη μέσω της "αλλαγής πολιτικής με
πριμοδότηση των ΜΜΜ" έχω την αίσθηση ότι ούτε ακόμα και αυτά τα
δισέγγονά μας δεν θα προλάβουν να δουν οποιαδήποτε βελτίωση.


Φιλικά

Γιώργος Κοντογιάννης
Πρώην κάτοικος Αργυρούπολης, νυν κάτοικος και δημότης Ηλιούπολης


(τα στοιχεία μου στην διάθεσή σας)

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με τον φίλο Κοντογιάννη.

Γιατί για κάποιους ξεροκέφαλους αρνητές της προόδου να ταλαιπωρούμαστε όλοι οι υπόλοιποι?

Μήπως αυτοίείναι αργόσχολοι και δεν τους νοιάζει αν χάνουν καθημερινά 2-3 ώρες σε μποτιλιάρισμα?

Όποιος προσπαθούσε πριν από την Αττική οδό να πάει από το Νέο Ηράκλειο στην Ηλιούπολη ή ανάποδα θα έπρεπε να είχε πάρει μαζί του και μεγάλες ποσότητες ηρεμιστικών ενώ τώρα αρκούν μερικά λεπτά.

Αυτοί οι "δήθεν" προστάτες "οικολόγοι" αμφιβάλλω αν έχουν πάει να περπατήσουν ποτέ σε κάποιο δάσος. Πιο πολύ με κάνουν να πιστεύω ότι είναι κάποιοι που πίσω από τον μανδύα της προστασίας του δάσους θέλουν να κρατήσουν τις βιλίτσες που έχουν φτιάξει παράνομα και θα χάσουν την ησυχία τους.

Ας πάνε αλλού να εφαρμόσουν τις απόψεις τους. Υπάρχει περιθώριο στην Αφρική που ακόμα είναι απολίτιστοι.

a.a. είπε...

Αγαπητοι φιλοι,
σεβομαι τις αποψεις σας, ομως κανεται ενα μεγαλο λαθος.
Στο αυτοκινητο οσο χωρο και να δωσεις τοσο περισσοτερο, οχι απλα θα παρει αλλα θα ζητησει και περισσοτερο.
Σας μεταφερω την δικη μας περιπτωση απο τον Κηφισο
Οταν αγωνιζομαστε για να μην σκεπαστει το ποταμι, η δημοτικη αρχη και ο ιδιος ο δημαρχος Μοσχατου, μας λοιδοσουσε και ελεγε για το εργο στους δημοτες οτι ειναι μια ευκαιρια για σταματησει το κυκλοφοριακο προβλημα στο Μοσχατο.
Σημερα,σχεδον 4 χρονια μετα την παραδοση της υπερυψωμενης λεοφωρου στον Κηφισο, η κινηση στο Μοσχατο οχι απλα δεν εχει μειωθει, αλλα εχει αυξηθει συμωνα με μετρησεις ακομη περισσοτερο, γιατι και αυτοι που δεν γνωριζαν την διαδρομη μεσα απο το Μοσχατο, την εμαθαν και την χρησιμοποιουν οταν πηξει ο Κηφισος.
Να σας θυμισω οτι η Αττικη οδο ειχε ως οριο 250.000 αυτοκινητα και χρονο πληρως του το 2015. Στις 23 Δεκεμριου του 2003 και πριν αυτη παραδοθει ολοκληρη στην κυκλοφορια μετρηθηκαν στην Αττικη οδο ταυτοχρονα 231.000 αυτοκινητα (12 χρονια νωριτερα).
Δεν ειναι λοιπον ουτε αργοσχολοι, ουτε απλα αντιδραστικοι και εναντια στην προοδο αυτοι που αγωνιζονται για να μην γινουν οι νεοι αυτοκινητοδρομοι.
Η Αθηνα χρειαζεται ενα αλλο κυκλοφοριακο μοντελο, που στοιχιξει λιγοτερο απο τους αυτοκινητοδρομους.
Βεβαια αυτο το μοντελο δεν περιλαμβανει μιζες, διαπλεκομενα εκδοτικα κατασκευαστικα και πολιτικα συμφαιροντα και ολα αυτα που ακολουθουν τα μοντελα αναπτυξης που ακολουθουντε αημερα απο την πολιτικη ηγεσια που ειναι στην κυβερνηση, οτι χρωμα και αν εχει αυτη.

ComputerGuy είπε...

Αγαπητέ φίλε a.a.

Αν μου επιτρέπεις κ εμένα με την αειρά μου να ανταπαντήσω στα σχόλιά σου.

Ηδη έχω συμφωνήσει μαζί σου στο σχόλιο ότι όσο χώρο κ να δώσεις στο αυτοκίνητο, θα τον πάρει και θα ζητήσει και άλλο. Αν με ρωτήσεις αυτό δεν οφείλεται μόνο στο ότι αυξάνονται τα αυτοκίνητα σε αριθμό αλλά στο γεγονός ότι η κατασκευή ενός δρόμου αλλάζει την κατανομή των κατοικιών και των εργασιακών χώρων.

Π.χ. πριν την κατασκευή της "Αλίμου-Κατεχάκη" την δεκαετία του 80, δύσκολα κάτοικος της Γλυφάδας θα επέλεγε σαν τόπο εργασίας το Μαρούσι ή την Κηφισιά. Η κατασκευή όμως του δρόμου αυτού ευνόησε τέτοιες επιλογές με αποτέλεσμα σε λίγα μόλις χρόνια ο δρόμος αυτός να κορεστεί.

Το ίδιο σήμερα συμβαίνει κ με την Αττική Οδό. Σήμερα η Ανατολική Αττική είναι πιο προσιτή σαν περιοχή κατοικίας ή εργασίας από ήταν λίγα χρόνια πρίν. Ακόμα κ για ένα μπάνιο είναι πιο προσιτή (προσωπικά προ Αττικής Οδού δεν θα σκεφτόμουνα ποτέ να πάω για μπάνιο από την Ηλιούπολη στο Πόρτο Ράφτη). Αποτέλεσμα αυτού λοιπόν είναι ο κορεσμός που περιγράφεις.

Η λύση πιά είναι? Ειλικρινά δεν ξέρω, αλλά σίγουρα η ΜΗ κατασκευή δρόμων δεν είναι μία από αυτές. Σκέψου μόνο τις χαμένες ανθρωποώρες στα ατελείωτα μποτιλιαρίσματα για να πάς στην Ανατολική Αττική πριν την κατασκευή της Αττικής Οδού.

Και τώρα ας έρθουμε στην περίπτωση του Μοσχάτου που αναφέρεις. Δεν έχω άποψη στον αν η κατασκευή του "Ποταμιού" άλλαξε τον κυκλοφοριακό χάρτη του Μοσχάτου καθώς δεν "κυκλοφορώ" στην συγκεκριμένη περιοχή. Εχω να σου πώ όμως ότι, ακόμα κ έτσι να είναι όπως τα λες, υπάρχει μία πολύ σημαντική διαφορά μεταξύ Μοσχατου κ Ηλιούπολης-Αργυρούλης.

Και αυτό γιατί οι δύο αυτές περιοχές δέχονται ΗΔΗ τεραστιο κυκλοφοριακό φόρτο σε 24ΩΡΗ ΒΑΣΗ και όχι μόνο όταν το συντρέχουν συγκεκριμένες συνθήκες (π.χ. όταν το "Ποτάμι" είναι μποτιλιαρισμένο όπως λές ότι συμβαίνει στην περίπτωση του Μοσχάτου).

Και ναι, η αναβάθμιση του "Ποταμιού" υποβάθμισε την ζωή κάποιων άτυχων όπως π.χ. των κατοίκων των πολυκατοικιών που εφάπτονται στα τελευταία (παραθαλλάσια) τμήματα του αυτοκινητοδρόμου. Δεν μπορούμε όμως να ξεχνάμε και την ΤΡΑΓΙΚΗ κατάσταση που υπήρχε στο "Ποτάμι" πριν την αναβάθμισή του. Και για να προλάβω όσους λένε ότι το "Ποτάμι" πάλι μποτιλιάρει άρα δεν κάναμε τίποτα, έχω να απαντήσω ότι προσωπικά πιστεύω ότι άν δεν είχε γίνει η αναβάθμιση, η κατάσταση θα ήταν ΣΙΓΟΥΡΑ χειρότερη, τουλάχιστον για τους πολλούς.

Γιατί δυστυχώς κάποιοι πάντα (λίγοι) πληρώνουνε την νύφη για να εξυπηρετούνται οι πολλοί. Ετσι πληρώνει σε κυκλοφοριακό φόρτο από την 10ετία του 80 η Ηλιούπολη κ η Αργυρούπολή, έτσι πληρώνουν και κάποιες κοινότητες στις παρυφές της Αττικής οι οποίες έχουν την ατυχία να γίνουν τόπος απόθεσης των δικών μου και των δικών σου σκουπιδιών.


Γιώργος Κοντογιάννης